اجرای طرح "یک شهر یک نگارخانه" در شهرضا

شهرضا - معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شهرضا گفت: در نوروز امسال طرح "یک شهر یک نگارخانه" در شهرضا اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، محمدمولاییان عصر امروز در جلسه ستاد هماهنگی سفر این شهرستان، تصریح کرد: شهرداری شهرضا با اجرای دو طرح بزرگ "استقبال از بهار" و "استقبال از مسافران نوروزی" به پیشواز بهار می‌رود.

وی ادامه داد: در طرح استقبال از بهار، اقداماتی همچون رنگ‌آمیزی مبلمان شهری و منسوجات فلزی پارک‌ها و جداول شهری، بهسازی و مناسب‌سازی مبلمان پارک‌ها و محیط‌های بازی کودکان و گل‌کاری باغچه‌های شهری انجام می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شهرضا از اجرای طرح "یک شهر یک نگارخانه" خبر داد و اضافه کرد: این طرح باهدف معرفی چهره‌های برجسته هنری و فرهنگی شهرستان و نمایش آثار نقاشی هنرمندان شهرضایی و معرفی اماکن تاریخی، اجرا می‌شود.

مولاییان اضافه کرد: شهرداری شهرضا در ۱۵ اسفندماه، مصادف با روز دختکاری، ۷۵۰ گلدان گل را نثار مزار شهدای شهرستان می‌کند و سفره‌های هفت‌سین سطح شهر را آذین‌بندی می‌کند.

وی از ایجاد ۲۰ غرفه در ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرضا خبر داد و افزود: در این غرفه‌ها، صنایع دستی و آثار هنری هنرمندان شهرضا به نمایش گذاشته می‌شود و غرفه‌هایی به سفالگری و سازسازی که از هنرهای دیرینه این شهرستان است، اختصاص می‌یابد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شهرضا با تأکید بر بهره‌گیری از موقعیت تعطیلات و سفرهای نوروزی برای معرفی اماکن تاریخی این شهرستان، خاطرنشان کرد: شهرضا از کهن‌ترین شهرهای کشور است و باید آثار تاریخی و آداب و رسوم آن به دیگر مردم کشورمان معرفی شود.

مولاییان ادامه داد: بروشورهای معرفی شهرستان، حاوی اماکن تاریخی، شخصیت‌های برجسته هنری و علمی و فرهنگی و آداب و رسوم شهرضا، برای توزیع بین مسافران نوروزی، چاپ و منتشر می‌شود، با مسئولان شهرداری اصفهان نیز هماهنگی شده تا در برشورهای چاپ شده توسط آن شهرداری، مسیرهای منتهی به شهرضا مشخص و معرفی شود.

کد خبر 369316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.