نمایش آثار آسیه شمس در نگارخانه صفوی

نمایشگاه آثار نقاشی آسیه شمس، جمعه در نگارخانه صفوی اصفهان افتتاح خواهد شد.

آسیه شمس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تا به امروز هفت نمایشگاه نقاشی برپا کرده‌ام و بیشتر از تکنیک جوهر، آبرنگ، گواش و رنگ ساختمان در آثارم استفاده می‌کنم.

وی افزود: نقاشی روی پارچه بوم ویژگی اصلی و عامل تمایز آثارم با دیگر هنرمندان نقاشی است؛ چراکه به دنبال ایجاد حالتی مانند نقاشی‌های قدیمی و تاریخی هستم و می‌کوشم این موارد را در نقاشی‌هایم لحاظ کنم.

این هنرمند نقاش تصریح کرد: در آثار نقاشی من یک حالت ترک‌خوردگی به چشم می‌خورد که این نیز یک عامل دیگر تفاوت با کارهای سایر هنرمندان است که در قالب حالت‌های قدیمی و خاک‌خورده است.

وی با بیان اینکه به کارهای مربوط به دوره‌های قاجار، مدرن، اسلامی و نگارگری علاقه‌مند است، اظهار کرد: در هر هفت نمایشگاهی که تا به امروز داشته‌ام، روی پارچه بوم نقاشی کرده‌ام.

شمس با اشاره به اینکه کارهای هنری را از سال ۸۴ آغاز کرده و در دانشگاه فعالیت‌های هنری را ادامه داده است، افزود: در نمایشگاه «زن» بیشتر به دنبال نقاشی‌هایی با ذهنیت خودم از دوره اسلامی، مدرن، قاجار و تلفیق آن‌ها با یکدیگربوده‌ام.

نمایش آثار آسیه شمس در نگارخانه صفوی

وی تصریح کرد: متأسفانه در کشورمان ارزش چندانی برای هنر قائل نیستند. هرچند هستند افرادی که ارزش هنر را می‌فهمند و اقدام به خرید آثار هنری می‌کنند اما تعدادشان زیاد نیست.

این هنرمند نقاش با یادآوری نمایشگاه قبلی خود در عرصه هنر نگارگری، ادامه داد: به طرح‌های دوره صفوی علاقه زیادی دارم؛ همچنین تابلوهای چینی و ژاپنی کشیده‌ام. در نمایشگاه قبلی زمانی که من اقدام به کشیدن آثار چینی و ژاپنی کردم، به دلیل تمایزی که با آثار معمول اصفهان داشت، با اقبال خوب مردم و گردشگران روبه‌رو شد.

وی تصریح کرد: درواقع بازدیدکنندگان و گردشگران از این تنوع کاری لذت می‌بردند و خواهان اجرای نمایشگاه‌های بیشتری در این رابطه بودند.

به گزارش ایمنا، نمایشگاه زن جمعه _بیست‌وهفتم آبان‌ماه_ ساعت ۱۶ در نگارخانه صفوی اصفهان افتتاح خواهد شد.

کد خبر 619594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.