برگزاری کارگاه «باستان‌شناسان کوچک» در موزه ملی هنرهای اصفهان

مدیر موزه ملی هنرهای اصفهان گفت: کارگاه آموزشی باستان‌شناسان کوچک طی شش روز برای گروه سنی هفت تا ۱۲ سال برگزار خواهد شد.

احسان بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: رویکرد موزه ملی هنرهای اصفهان از ابتدای آغاز به کار خود، بر مبنای آموزش‌محوری بنا نهاده شده است و بیشتر طرح‌ها و فعالیت‌ها در همین مسیر دنبال می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم علاوه بر اینکه فضایی را برای تفریح و آسایش مردم فراهم می‌کنیم، به مواردی همچون آموزش یا همایش‌های مرتبط توجه کنیم و برای این دست موارد نیز برنامه داشته باشیم.

مدیر موزه ملی هنرهای اصفهان با بیان اینکه آموزش‌های مرتبط با موزه برای همه اقشار مردمی، دانشگاهی و حتی استادان دانشگاه لازم است، خاطرنشان کرد: رویدادهای مختلفی در این موزه پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده است که با همراهی مدارس و دانشگاه‌ها اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: کارگاهی با عنوان «باستان‌شناسان کوچک» برای گروه سنی هفت تا ۱۲ سال طراحی و برنامه‌ریزی شده است که همزمان با روز جهانی کودک در بیستم نوامبر، مصادف با بیست‌ونهم آبان‌ماه، یکشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.

بختیاری با بیان اینکه آموزش‌های این کارگاه در چهار مرحله و با چهار محور متفاوت خواهد بود، گفت: در این کارگاه کودکان با ورود به موزه هنرهای اصفهان، ابتدا با تاریخ و میراث کهن باستانی آشنا می‌شوند و چرایی حفظ و نگهداری آثار و دانستن تکلیف بشریت نسبت به میراث تاریخی و باستانی، هدف اصل این مرحله است.

وی افزود: کارگاه دوم در فضای موزه در سه نقطه از سایت باستان‌شناسی آماده و طراحی شده است، به شکلی که آثار نمادین در دل خاک قرار داده شده‌اند تا کودکان به شکل ملموس با این فضا آشنا شوند. در واقع همزمان با فعالیت کودکان، در لحظه آموزش‌های لازم نیز ارائه می‌شود.

مدیر موزه ملی هنرهای اصفهان با اشاره به مرحله سوم این رویداد با عنوان کارگاه مرمت و باستان‌سنجی تصریح کرد: حاضران در این مرحله، آثاری که از قبل آماده شده را پاکسازی می‌کنند و به شکل عملی با نحوه مرمت اثر آشنا می‌شوند.

وی با بیان اینکه ظرفیت هر کارگاه در هر روز، ۳۵ نفر است، ادامه داد: شرکت‌کنندگان این دوره در مرحله چهارم وارد ساختمان اصلی موزه و بخش اصلی موزه می‌شوند. کارشناسان مسیر طی شده را برای این گروه‌ها توضیح می‌دهند و در واقع آنچه در این مرحله مشاهده می‌شود، اثر واقعی است که در ویترین موزه قرار دارد.

برگزاری کارگاه «باستان شناسان کوچک» در موزه ملی هنرهای اصفهان

بختیاری با بیان اینکه روند موزه‌ای شدن یک شیء در این کارگاه برای حاضران توضیح داده می‌شود، افزود: بنای ما بر اجرای این برنامه در یک روز بود که با استقبال مدارس به شش روز افزایش یافته است.

به گزارش ایمنا، موزه ملی هنرهای اصفهان، چهاردهم بهمن‌ماه ۱۴۰۰ با حضور رئیس بنیاد مستضعفان افتتاح شد. این موزه که جلوه‌گاهی از هنرهای مردم اصفهان از هزاره‌های پیش از تاریخ تا عصر حاضر است، بیش از ۳۰۰ اثر تاریخی را در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌دهد. فضای موزه بیش از یک‌هزار مترمربع بوده و از شش گذر تشکیل شده است.

کد خبر 619982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.