«کودک شاهنامه موزه» به مناسبت روز گرامیداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی

مدیر موزه ملی هنرهای اصفهان گفت: هدف از برگزاری رویداد «کودک شاهنامه موزه» و رویدادهای مشابه موزه هنرهای ملی اصفهان این است که این مکان فقط برای گذران وقت و یک ساعت بازدید و تفریح نباشد و در آن به کارهای علمی و آموزشی هم توجه شود.

احسان بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: موزه ملی هنرهای اصفهان به مناسبت روز «گرامیداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی» رویداد کودک، شاهنامه، موزه را برگزار می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه با همکاری مدرسه «مان» ترتیب داده شده است. این مدرسه در حوزه باستان‌شناسی و میراث فرهنگی فعالیت دارد که طی آن قرار شد روز جمعه _سی‌ام دی‌ماه_ یک کارگاه آموزشی همراه با مسابقه، قصه‌گویی، نقاشی و نمایش برگزار کنیم.

مدیر موزه ملی هنرهای اصفهان افزود: از مدتی قبل فراخوان این رویداد اعلام شد تا کودکان هفت تا ۱۲ ساله بتوانند در این کارگاه شرکت کنند، به این شکل که مخاطب در کارگاه ثبت‌نام می‌کند و در دو بخش صبح و عصر همان روز آموزش‌ها را فرا می‌گیرد و شاهد اجرای برنامه است.

وی تصریح کرد: فرآیند رویداد به این شکل است که یکی از داستان‌های شاهنامه را در قالب نمایش و قصه‌گویی برای بچه‌ها و با همکاری خود آنها روایت می‌کنیم تا پس از آن، از دل داستان و روایت، به خلق آثاری در قالب کودکانه بپردازند.

بختیاری افزود: تمام آثار کودکان در مدت یک سال فعالیت موزه را در سال ۱۴۰۲ در نمایشگاهی در معرض دید قرار خواهیم داد؛ همچنین بازدید ویژه‌ای برای مخاطبان موزه تدارک دیده‌ایم که تاریخ آن را اعلام خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در کانال مدرسه «مان» و در صفحه موزه هنرهای اصفهان در فضای مجازی، کارگاه برگزار خواهد شد، ادامه داد: هر بخش و کارگاه ۱۵ نفره است و با توجه به استقبالی که صورت خواهد گرفت، ممکن است به تعداد روزهای بیشتری هم این رویداد تمدید شود.

مدیر موزه ملی هنرهای اصفهان تصریح کرد: علاوه بر کودکان، برای تمام رده‌های سنی و مقاطع تحصیلی برنامه‌هایی داریم که در سال ۱۴۰۲ برگزار خواهیم کرد؛ همچنین کارگاه‌هایی همراه با دعوت از دانش‌آموزان هنرستانی و دبیرستانی در برنامه داریم که اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی افزود: امسال برای مقطع ابتدایی فعالیت‌هایی داشتیم اما برای سال آینده برنامه‌هایمان در بخش‌ها و مقاطع دیگر هم توسعه خواهیم داد.

«کودک شاهنامه موزه» به مناسبت روز گرامیداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی

بختیاری اظهار کرد: موزه را تنها فضایی برای تفریح، رفاه و بازدید نمی‌دانیم بلکه آن را محلی برای آموزش، پژوهش و تحقیق قلمداد می‌کنیم. در تعاریفی که شورای بین المللی موزه‌ها (ایکوم) برای موزه‌ها دارد این بخش را محلی برای آموزش اعلام کرده است، چرا که علاوه بر اینکه می‌تواند مردم را با فرهنگ، هنر و تاریخ آشنا کند در ابعاد آموزشی و پژوهشی هم می‌تواند فعال و تأثیرگذار باشد.

مدیر موزه ملی هنرهای اصفعهان درباره انتخاب مدرسه «مان» برای برگزاری و مشارکت در این برنامه افزود: این مدرسه زیر نظر آموزش و پرورش نیست و یک مدسه خودجوش غیرانتفاعی است که تمایل به فعالیت در زمینه‌های باستان‌شناسی، میراث فرهنگی و تاریخ و تمدن دارد.

به گزارش ایمنا، «کودک، شاهنامه، موزه» روز جمعه _سی‌ام دی‌ماه_ در دو نویت صبح و عصر با حضور کودکان در موزه ملی هنرهای اصفهان در خیابان عباس‌آباد برگزار خواهد شد.

کد خبر 634173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.