برگزاری دوره‌های نقد کتاب و اصفهان‌شناسی در نگارخانه صفوی

نگارخانه صفوی در سه ماهه پایانی سال جاری کارگاه‌ها، کلاس‌ها و دوره‌های مختلف فرهنگی و هنری برگزار می‌کند.

الناز رجبیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: کارگاه تحلیل کتاب «هزار و یک شب» با حضور مریم معینی‌فر به‌زودی در مجموعه فرهنگی و هنری نگارخانه صفوی برگزار خواهد شد.

وی افزود: برگزاری این کارگاه در کنار برگزاری نمایشگاه‌ها و گالری‌های مختلف و متنوع رویکردی است که در این مجموعه دنبال می‌کنیم زیرا برای کتاب و کتاب‌خوانی ارزش زیادی قائل هستیم.

مدیر نگارخانه صفوی اصفهان در ادامه با اشاره به برگزاری کلاس تاریخ هنر مدرن توسط حسین فرح‌بخش تصریح کرد: وی دارای دکترای پژوهش هنر است و در این کلاس، تاریخ هنر مدرن را در دنیا تحلیل و بررسی می‌کند. علاقه‌مندان به این مبحث می‌توانند در این کلاس شرکت و از مباحث ارائه شده استفاده کنند.

وی با اشاره به برپایی دو کارگاه خوشنویسی و اصفهان‌شناسی در اواخر دی‌ماه اظهار کرد: مهدی نجاراعرابی، اصفهان‌پژوه و محقق تاریخ محلی اصفهان است که کارگاه اصفهان‌شناسی را به شکل تخصصی به حاضران ارائه می‌کند.

رجبیان با اشاره به اهمیت شناخت هرچه بیشتر اصفهان و تاریخ و تمدن این شهر و استان، افزود: نجاراعرابی در رشته تاریخ ایران اسلامی تحصیل کرده و عضو رسمی هنرمندان موزه هنرهای معاصر اصفهان است. همچنین مقالات و کتاب‌های متعددی را در زمینه محله‌ها و تاریخ شهر اصفهان به رشته تحریر در آورده است.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه خوشنویسی توسط مهدی شفیعی‌نیا در این مجموعه فرهنگی و هنری خاطرنشان کرد: خوشنویسی ابعاد و سیر تاریخی و تحولی جذابی دارد که در این کارگاه به آن پرداخته خواهد شد.

مدیر نگارخانه صفوی افزود: دو کارگاه اصفهان‌شناسی و خوشنویسی اواخر دی‌ماه برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری حراج آثار هنری در اسفندماه و در آستانه سال نوی شمسی ادامه داد: در این رویداد تعدادی از بهترین آثار هنرمندان را به نمایش می‌گذاریم و در حراج شرکت می‌دهیم.

کد خبر 630624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.