کتاب «شناس‌نامه» در نگارخانه صفوی رونمایی می‌شود

آیین رونمایی از کتاب«شناس‌نامه» که به معرفی منتخبین هنرمندان تجسمی اصفهان پرداخته است در نگارخانه صفوی برگزار می شود.

الناز رجبیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، بابیان اینکه بیش از یک دهه است که گالری اکنون و موزه خلاقیت و معماری صفوی، میزبان نمایشگاه‌های هنرمندان، کارگاه‌های آموزشی و رویدادهای فرهنگی و هنری بوده است، اظهار کرد: با آغاز بیماری کرونا تصمیم گرفتم کتابی به‌منظور مرور کارنامه هنرمندان و معرفی این سرمایه‌های نمادین شهر گردآوری کنم.

وی افزود: کتاب «شناس‌نامه» حاصل تلاش و همراهی جمعی از حامیان فرهنگ و هنر اصفهان است که در آن فعالیت منتخبی از هنرمندان و فعالان حوزه تجسمی اصفهان در مدت ۱۰ سال اخیر مرور شده است و علاوه بر هنرمندان پیشکسوت، بخش عمده کتاب بر هنرمندان جوان و فعال و خلاقی متمرکز شده که در دهه ۹۰ فعالیت داشته‌اند.

مدیر گالری اکنون و نگارخانه صفوی افزود: اکثر هنرمندان کتاب «شناس‌نامه» ازشهر اصفهان هستند که در حوزه هنرهای تجسمی با عنوان هنرمند یا کیوریتور فعالیت دارند و در گالری اکنون و موزه خلاقیت و معماری نگارخانه صفوی نمایشگاه برگزار کردند.

رجبیان با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ هنرمند در گردآوری این کتاب حضور داشتند، گفت: استاد اکبر میخک، مرتضی نعمت‌الهی، علی اکبر فرزاد، شهریار صمصام بختیاری، پروانه سیلانی، یوسف پوروقار، کامبیز درمبخش، حسین تحویلیان و رسول معرک نژاد نام برخی از هنرمندان این کتاب است، همچنین در هر صفحه از کتاب «شناس‌نامه» یک هنرمند معرفی و تصویری از بهترین آثار او چاپ شده است.

در بخشی از مقدمه کتاب «شناس‌نامه» آمده است:

«شناس‌نامه مجموعه‌ای است که به معرفی جمعی از هنرمندان و کیوریتورهای نسل های مختلف هنرهای تجسمی ایران می‌پردازد. اشخاصی که در واپسین دهه قرن سیزدهم خورشیدی در گالری‌های شهر اصفهان: آثار یا فعالیت های خود را عرضه داشته‌اند و موجب پویایی فرهنگی-هنری شهر و جامعه خود شده‌اند. بر هیچ اهل دانشی پوشیده نیست که برای ساخت آینده‌ای بهتر، شناخت. بازاندیشی و نقد عملکرد خود و جامعه‌مان امری ضروری و بایسته است. از این رو در آستانه قرن جدید، فرصت را مغتنم شمرده تا با معرفی منتخبی از هنرمندان، کیوریتورها و فعالان عرصه فرهنگ و هنر بر ضرورت بازخوانی تاریخ معاصرمان تأکید کنیم و تحقق این هدف ارجمند را در راستای ارتقاء سطح جامعه هنری و خلق چشم اندازی بدون مرز قرار دهیم. آنچه در این مجموعه گردآوری شده است، حاصل همکاری و همدلی افرادی است که در این بزنگاه تاریخی نسبت به چنین مسئله ای حساس و آگاه بوده و ضرورت انجام اتفاقاتی از این دست هرچند کوچک را درک کرده اند. هنرمندانی که با نمایش اثر یا برگزاری رویدادهای هنری در این دوران، ردپایی ویژه از خود به جای گذاشته‌اند.»

به گزارش ایمنا، علاقه‌مندان برای شرکت در آیین رونمایی از کتاب «شناس‌نامه» که توسط الناز رجبیان مدیر گالری اکنون و نگارخانه صفوی گردآوری شده، می‌توانند دوشنبه بیست‌وپنجم ۲۵ بهمن ماه درساعت ۱۷ به نگارخانه صفوی، واقع در خیابان خاقانی، حدفاصل خواجه پطرس و وحید، جنب کوچه شماره ۳۱ مراجعه کنند.

کد خبر 554588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.