چاره‌ای جز تعطیلی گالری «دوران» در اصفهان نداشتیم

مدیر گالری دوران گفت: گالری «دوران» هشت سال فعالیت مستمر در بخش آرت‌شاپ زیر نظر میراث فرهنگی و گردشگری است اما با شرایط موجود و نبود حمایت دستگاه‌های متولی فرهنگی، چاره‌ای جز تعطیلی این گالری نداشتیم.

میترا بسیطی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در گالری دوران تلاشمان همواره بر این بود که بهترین باشیم و همیشه کارها را با دقت و حوصله زیاد پیش می‌بردیم. همچنین در زمان برگزاری هر کدام از نمایشگاه‌ها، یک کارشناس هنری در گالری حضور داشت و توضیحات لازم را برای مخاطبان و بازدیدکنندگان ارائه می‌داد.

وی افزود: همه این موارد مستلزم هزینه بود اما دیگر توان و امکان ادامه کار با این روند و بدتر شدن شرایط اقتصادی وجود نداشت. همین دو سال قبل بود که برای پیگیری حمایت از طرف دولت به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مراجعه کردم اما متأسفانه حمایتی صورت نگرفت.

مدیر گالری تعطیل شده دوران تصریح کرد: همان زمان با وجود یک‌ماه رفت و آمد، حتی یک پیگیری ساده از طرف این نهاد دولتی شاهد نبودیم و این در حالی بود که اداره کردن گالری، ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان ماهانه هزینه در بر داشت.

وی با یادآوری اینکه حدود دو هفته از تعطیلی گالری دوران می‌گذرد، ادامه داد: علاوه بر این مشکلات و بی‌توجهی‌ها، دو سال هم به‌خاطر شیوع ویروس کرونا تعطیل بودیم و این زنجیره مشکلات اقتصادی به شکل پیاپی از جمله عوامل اصلی تعطیلی گالری است.

انتظار حمایت در حد یک بیمه ساده

بسیطی اظهار کرد: فعالیت در حوزه فرهنگ و هنر، یک کار دلی است اما اینکه دولت و نهادهای فرهنگی مرتبط، هیچ حمایتی حتی در حد یک بیمه ساده از هنرمندان نمی‌کند، جای تأسف است.

وی گفت: در دوران شیوع کرونا تلاش کردیم نمایشگاه‌هایی را با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار کنیم اما مردم می‌ترسیدند و استقبال چندانی از حضور در گالری نکردند. نکته دیگر اینکه وقتی مردم درگیر مسائل و مشکلات روزمره شده‌اند، طبیعی است که نتوانند یا نخواهند برای رویدادها و برنامه‌های هنری و فرهنگی وقت و هزینه صرف کنند.

مدیر گالری تعطیل شده دوران اصفهان تصریح کرد: غیر از تورم و نوسان شدید قیمت‌ها که به بدتر شدن شرایط اقتصادی انجامید، شیوع کرونا به‌عنوان یک عامل مکمل در کنار شرایط سخت اقتصادی و همچنین بروز ناآرامی‌های اخیر از جمله علل و عواملی بودند که تصمیم ما برای تعطیلی گالری را قطعی کردند.

وی اظهار کرد: حتی موزه‌ها از تجهیزاتی که گالری دوران داشت، بی‌بهره بودند اما زمانی که حمایت نشدیم و هیچ فرد یا سازمانی سراغی از وضعیت دشوار ما نگرفت، به ناچار و به اجبار این مجموعه هنری را تعطیل کردیم.

کد خبر 612076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.