عاشقانه‌های مکتب‌خانه‌ای را در گالری گذار ببینید

نمایشگاهی از مجسمه‌های علی بهارلو با عنوان "عاشقانه‌های مکتب‌خانه‌ای" در گالری گذار برگزار شده است.

علی بهارلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: موضوع کاراکترهای این نمایشگاه از قصه‌های مکتب‌خانه‌ای به نام "بهرام و گل اندام" گرفته شده و من این نام را از میان قصه‌هایی انتخاب کردم که پدربزرگ و مادربزرگم در کودکی تعریف می‌کردند.

وی افزود: وقتی پیشنهاد برگزاری این نمایشگاه به من داده شد عنوان "عاشقانه‌های مکتب‌خانه‌ای" انتخاب و تعداد ۱۲ اثر را ارائه کردم. همه این آثار در سال ۱۴۰۰ خلق شده و در نخستین نمایشگاه انفرادی من در معرض بازدید علاقه‌مندان قرار گرفته‌اند.

عاشقانه‌های مکتب‌خانه‌ای را در گالری گذار ببینید

این هنرمند با اشاره به ادبیات مکتب‌خانه‌ای گفت: متون مکتب‌خانه‌ای گونه‌ای خاص از ادبیات است که ادبیات مکتب‌خانه‌ای نامیده می‌شود و داستان بهرام و گل‌اندام نیز استان عاشقانه‌ای مملو از افسانه‌، جادو و طلسم‌است که به روایت عشق میان پسر پادشاه روم به نام بهرام گور و دختر پادشاه چین به نام گل‌اندام را بیان می‌کند.

عاشقانه‌های مکتب‌خانه‌ای را در گالری گذار ببینید

به گزارش ایمنا، علی بهالو متولد سال ۱۳۳۵ در اصفهان است. او که در رشته عمران دانش آموخته شده است به دلیل علاقه به هنرهای دستی که از دوران کودکی و نوجوانی در او ایجاد شد به هنر مجسمه‌سازی روی آورد.

علاقمندان برای بازدید از نمایشگاه مجسمه "عاشقانه‌های مکتب‌خانه‌ای" می‌توانند تا ۳۰ دی‌ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۰:۳ به گالری گذار، واقع در اصفهان، خیابان حکیم نظامی، کوچه سنگتراش‌های غربی، روبه‌روی بن بست لاله، پلاک ۱۵ مراجعه کنند.

کد خبر 547809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.