مصرف گردو باعث کاهش استرس تحصیلی می‌‎شود

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف گردو باعث کاهش اثرات استرس تحصیلی بر بدن و ذهن افراد می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دانشجویان در طول دوران تحصیل خود استرس خاصی را تجربه می‌کنند که بر سلامت روان آن‌ها تأثیر منفی می‌گذارد. گروهی از محققان دانشگاه استرالیای جنوبی به منظور بررسی تأثیر مصرف گردو بر کاهش استرس تحصیلی، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، گروهی از دانشجویان مقطع کارشناسی را از نظر معیارهای سلامت روان مورد ارزیابی قرار دادند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که روزانه حدود نیم فنجان گردو مصرف کرده بودند، بهبودهایی در شاخص‌های سلامت روان را نشان دادند. این افراد همچنین نشانگرهای زیستی متابولیک و کیفیت کلی خواب را در طولانی‌مدت بهبود بخشیده‌اند. دانشجویان شرکت‌کننده در این مطالعه که گردو مصرف نکرده بودند افزایش افسردگی و استرس قبل از امتحان را گزارش کرده بودند، اما افرادی که گردو مصرف کرده بودند دچار این مشکلات نشدند.

به گفته پژوهشگران، مصرف گردو در دوره‌های پراسترس می‌تواند سلامت روان دانشجویان را بهبود ببخشد. بنابراین توصیه می‌شود افراد هنگام آماده شدن برای امتحانات با افزودن گردو به رژیم غذایی خود، از مزایای آن بهره‌مند شوند، زیرا اسیدهای چرب امگا سه، آنتی‌اکسیدان‌ها، ملاتونین، پلی‌فنول‌ها، فولات و ویتامین E موجود در گردو برای مغز و روده بسیار مفید است.

نتایج این مطالعه در مجله Nutrients منتشر شده است.

کد خبر 628118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.