چه ارتباطی بین تحرک بیشتر و خطر بروز دیابت در میان زنان وجود دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که داشتن فعالیت بدنی بیشتر، خطر ابتلا به دیابت را در میان زنان کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گزارش‌های ارائه‌شده نشان می‌دهد که دیابت نوع دوم رایج‌ترین نوع بیماری است که ۹۰ تا ۹۵ درصد افراد مبتلا به دیابت را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در این بیماری، بدن در برابر عمل انسولین مقاوم است و نمی‌تواند به درستی از انسولین استفاده کند، بنابراین نمی‌تواند قند را به سلول‌ها برساند. معمولاً افراد بالای ۴۵ سال درگیر دیابت نوع دوم می‌شوند، البته احتمال بروز این بیماری در میان کودکان، نوجوانان و افراد کمتر از ۴۵ سال نیز تشخیص داده می‌شود.

گروهی از محققان دانشگاه وندربیلت در تنسی آمریکا به منظور بررسی ارتباط بین فعالیت بدنی و خطر بروز دیابت در میان زنان، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، داده‌های پزشکی مربوط به ۵۶۷۷ شرکت‌کننده را تجزیه و تحلیل کردند، این افراد در برنامه تحقیقاتی بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۱ شرکت کرده بودند. حدود ۷۵ درصد شرکت‌کنندگان در مطالعه زن بودند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که احتمال ابتلاء به دیابت نوع دوم در میان افرادی که میانگین تعداد گام‌های روزانه‌شان ۱۰۷۰۰ است، ۴۴ درصد کمتر از افرادی است که روزانه ۶۰۰۰ قدم برداشته بودند. به طور کلی، افرادی که زمان بیشتری را صرف انجام هر نوع فعالیت بدنی می‌کنند، کمتر در معرض ابتلاء به دیابت نوع دوم قرار دارند. بنابراین متخصصان بر اهمیت تحرک بدنی برای کاهش خطر ابتلاء به دیابت تاکید می‌کنند.

کد خبر 627039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.