چگونه در زمستان ویتامین D دریافت کنیم؟

با مصرف غذاهایی مانند ماهی‌های چرب، روغن کبد ماهی، جگر گاو، زرده تخم‌مرغ و بعضی از قارچ‌ها می‌توان نیاز ویتامینD بدن را تامین کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیشتر افراد سالم با پوست روشن می‌توانند در طول تابستان ویتامینD مورد نیاز خود را با قراردادن روزانه صورت، دست‌ها و پاها در معرض نور خورشید به مدت پنج تا ۱۰ دقیقه، برای چندین بار در هفته تأمین کنند، اما اگر به هر دلیلی مانند سرد شدن هوا، ابری بودن آسمان و کمتر قرار گرفتن در معرض نور خورشید، نگران کمبود ویتامین D دریافتی بدن خود هستید، در خطر پوکی استخوان قرار دارید یا شرایطی دارید که بر میزان جذب مواد مغذی تأثیر می‌گذارد، لازم است با پزشک صحبت کنید تا در صورت لزوم آزمایش سطح ویتامین D را انجام دهید.

همچنین مصرف بعضی از مواد غذایی می‌تواند نیاز بدن به ویتامین D را تأمین کند. این مواد غذایی شامل ماهی‌های چرب مانند سالمون، ماهی تن و ساردین، روغن کبد ماهی، جگر گاو، زرده تخم‌مرغ و بعضی از قارچ‌ها می‌شود. علاوه بر این، بعضی از تولیدکنندگان مواد غذایی اخیراً مواد خوراکی را با ویتامین D غنی می‌کنند.

منابع خوب غذاهای غنی شده با ویتامین D شامل شیر گاو، شیر سویا، غلات و آب پرتقال می‌شود. البته توصیه شده است که پیش از تهیه این مواد غذایی، برچسب غذایی آن‌ها را بررسی کنید تا مشخص شود با ویتامین D غنی شده‌اند یا خیر. در عین حال، همواره باید در نظر داشته باشید که ویتامین D را بیشتر از آنچه پزشک توصیه می‌کند، مصرف نکنید زیرا مصرف بیش از حد آن باعث بروز مسمومیت و علائمی مانند یبوست، کم آبی بدن، استفراغ، گیجی، خستگی و ضعف می‎‌شود.

کد خبر 626026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.