چه زمانی افسردگی فصلی بیشتر می‌شود؟

نتایج بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که با فرا رسیدن فصل زمستان، میزان ابتلا به افسردگی فصلی بیشتر می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محققان دانشگاه نیویورک اعلام کرده‌اند درحالی‌که برخی افراد از تغییر فصل لذت می‌برند، میلیون‌ها نفر در طول فصل‌های سرد سال، درگیر نوعی افسردگی می‌شوند؛ این شرایط ممکن است شبیه افسردگی معمولی باشد. معمولاً در پاییز و زمستان زمانی که نور کمتر، فعالیت کمتر، دمای سردتر و تغییر در برنامه‌ریزی‌ها شروع می‌‏شود، فرد علائم افسردگی را تجربه می‌کند.

درصورتی‌که افراد علائم افسردگی را به صورت فصلی برای حداقل دو سال متوالی تجربه کنند، ممکن است به افسردگی فصلی مبتلا شوند. علائم این نوع افسردگی شامل خوابیدن یا خوردن بیش از حد، کناره‌گیری از ارتباطات اجتماعی، احساسات افسردگی روزانه، احساس ناامیدی و بی‌ارزشی، مشکلات تمرکز و نداشتن انرژی می‌شود.

نتایج بعضی از مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که افراد مبتلا به افسردگی فصلی بیش از حد هورمون ملاتونین تولید می‌کنند که باعث افزایش خواب‌آلودگی می‌شود؛ همچنین ممکن است در تنظیم هورمون سروتونین، یک انتقال‌دهنده عصبی که به تنظیم خلق‌وخو کمک می‌کند و تحت تأثیر قرارگیری در معرض نور خورشید است، مشکل ایجاد شود.

ملاتونین و سروتونین با نحوه مدیریت چرخه‌های شبانه‌روزی بدن مرتبط هستند، زمانی که میزان این دو هورمون از تعادل خارج شود، سازگاری با تغییرات فصلی در طول روز برای افراد دشوارتر می‌شود. متخصصان معتقدند که علائم افسردگی با نزدیک شدن به فصل زمستان افزایش پیدا می‌کند و با فرا رسیدن فصل بهار کاهش می‌یابد.

کد خبر 624982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.