پیاده‌روی رو به عقب چه فوایدی دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد پیاده‌روی رو به عقب باعث بهبود استقامت عضلانی عضلات ساق می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، همان‌طورکه مشخص است و مطالعات بیشتری این موضوع را نشان داده‌اند، حتی یک پیاده‌روی روزانه ۱۰ دقیقه‌ای سریع می‌تواند فواید زیادی برای سلامتی به همراه داشته باشد. به عقب راه رفتن نیز مزایای زیادی برای بدن دارد؛ برای نمونه، باعث بهبود ثبات و تعادل می‌شود، همچنین با برداشتن گام‌های کوتاه‌ و مکرر، استقامت عضلانی عضله ساق پا بهبود پیدا می‌کند.

به نظر می‌رسد که پیاده‌روی به سمت عقب می‌تواند یک ورزش مفید برای افراد مبتلا به کمردرد مزمن باشد. این ورزش ساده حتی برای شناسایی و درمان تعادل و سرعت راه رفتن در بیماران مبتلا به بیماری‌های عصبی یا پس از سکته مغزی مزمن استفاده می‌شود.

محققان با انجام یک مطالعه درباره بررسی کاهش چربی بدن زنان، طی یک برنامه تمرینی ۶ هفته‌ای پیاده‌روی یا دویدن به عقب، متوجه شدند که مصرف انرژی هنگام راه رفتن به عقب، تقریباً ۴۰ درصد بیشتر از راه رفتن با همان سرعت به سمت جلو است. همچنین در صورت افزایش سرعت پیاده‌روی، مصرف انرژی نیز بیشتر می‌شود.

هنگام راه رفتن به عقب، احتمال خارج از دید بودن موانع و خطر برخورد با اجسام وجود دارد. به منظور ایمنی بهتر است فرد از داخل خانه، در فضایی که با کسی برخورد نکند یا در فضا باز و صاف، فعالیت خود را شروع کند. در پیاده‌روی رو به عقب، فرد باید سر و قفسه سینه خود را صاف نگه دارد و در عین حال در هر مرحله با هر قدم، ابتدا پنجه و سپس پاشنه خود را به عقب بگذارد.

کد خبر 624826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.