رژیم غذایی پرچرب خطر بروز دردهای مزمن را افزایش می‌دهد

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که یک رژیم غذایی پرچرب ممکن است خطر بروز دردهای مزمن را افزایش دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، لیپیدها به بدن کمک می‌کند انرژی ذخیره کند و به محافظت از ساختار سلولی کمک می‌کند. با این وجود، چربی بیش از حد می‌تواند باعث بروز مشکلات بالقوه شود. برای نمونه مصرف بیش از حد چربی اشباع شده می‌تواند خطر بروز بیماری قلبی را افزایش دهد. پژوهش‌های پیشین انجام شده نشان می‌دهد که رژیم‌های غذایی پرچرب می‌تواند حساسیت درد را افزایش دهد.

گروهی از محققان دانشگاه تگزاس در ایالات متحده آمریکا به منظور بررسی تاثیر رژیم غذایی پرچرب بر احتمال بروز دردهای مزمن، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، موش‌هایی که با رژیم‌های مختلف تغذیه می‌شدند را مورد ارزیابی قرار دادند. بعضی از موش‌ها از رژیم غذایی استاندارد استفاده کردند در حالی که گروه دیگری از موش‌ها طی هشت هفته غذاهای پرچرب دریافت کردند. این مطالعه هشت هفته طول کشید.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد موش‌هایی که رژیم غذایی پرچرب دریافت کردند؛ پاسخ مکانیکی آلودینیا بسیار بالاتری داشتند. آلودینیا شامل تجربه درد در پاسخ به محرک‌های غیردردناک است. نتایج مطالعاتی از این قبیل نشان می‌دهد که افراد باید به منظور پیشگیری از بروز مشکلات سلامتی مانند درد مزمن، از مصرف رژیم‌های غذایی پرچرب دوری کنند. مصرف یک رژیم غذایی پرچرب برای مدت کوتاه کافی است که خطر بروز دردهای مزمن افزایش پیدا کند.

نتایج این مطالعه در مجله Scientific Reports منتشر شده است.

کد خبر 623347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.