برگزاری کارگاه دو روزه فیلم ۱۰۰ در اصفهان

مدیر واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان اصفهان گفت: حوزه هنری در همه شاخه‌های فیلم و فیلم‌سازی به شکل قوی و کاربردی ورود می‌کند و این موضوع به‌طور مستمر و با برنامه‌تر از سال‌های گذشته دنبال می‌شود.

نرگس رجایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سیزدهمین «جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰» امسال پس از سه سال وقفه، به دلیل ممنوعیت‌های کرونایی در سراسر کشور از جمله استان اصفهان برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این رویداد هنری را جبران وقفه پیش‌آمده به علت شرایط کرونایی در سه سال اخیر در موضوع فیلم و فیلم‌سازی دانست و افزود: کارگاهی به منظور کشف استعدادهای فیلم و تصویر تدارک دیده شده است که با حضور «سیدمحمدرضا خردمندان» برگزار خواهد شد.

مدیر واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان اصفهان ادامه داد: در طول برگزاری این کارگاه، ایده‌ها و طرح‌های جدید فیلم‌سازان، توسط این کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس نقد، بررسی و چکش‌کاری خواهد شد تا در نهایت به خروجی مطلوب که همان تولید فیلم است، دست یابیم.

وی با بیان اینکه کارگاه تولید فیلم کوتاه ۱۰۰ ثانیه‌ای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه _نهم و دهم آذرماه_ برگزار می‌شود، اظهار کرد: اگر سطح شرکت‌کنندگان در کارگاه به‌گونه‌ای باشد که بتوانند فیلم تولید کنند، روز جمعه _یازدهم آذرماه_ را نیز به کارگاه اضافه خواهیم کرد تا بتوانیم نتیجه مطلوب‌تری از این کارگاه عملی داشته باشیم.

رجایی افزود: در طول زمان شیوع کرونا فعالیت‌ها بسیار محدود بود، بنابراین جشنواره فیلم ۱۰۰، یک فرصت دوباره برای ارتباط گرفتن با هنرمندان عرصه فیلم و تصویر است. ممکن است در همین سال‌ها، فیلم‌سازان جدیدی به این مجموعه هنری اضافه شده باشند و این اولین برنامه جدی و سراسری حوزه هنری بعد از فروکش کردن پاندمی کرونا است که می‌تواند مؤثر باشد.

مدیر واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان اصفهان با تاکید بر اینکه جشنواره فیلم ۱۰۰ مهم‌ترین برنامه فیلم حوزه هنری است، اظهار کرد: در کنار این رویداد، کارگروه‌های مستند برگزار خواهیم کرد که طی آن طرح‌های مستند فیلم‌سازان را جمع‌آوری می‌کنیم و اگر این مستندها با سند زیست‌بوم (سندی شامل شاخص‌ها و رویدادهای مهم هر استان) مرتبط باشد، از فیلمسازان حمایت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: حوزه هنری در همه شاخه‌های فیلم به شکل قوی و کاربردی ورود می‌کند و این موضوع به‌طور مستمر و با برنامه‌تر از سال‌های گذشته دنبال می‌شود. بخشی از برنامه‌ها و طرح‌ها از تهران برنامه‌ریزی و اعلام شده است و تعدادی نیز توسط حوزه هنری اصفهان مطرح و اجرا می‌شود.

رجایی یادآور شد: حوزه هنری علاوه بر اصفهان در سمیرم و کاشان نیز نمایندگی و دفتر فعالیت دارد که آن‌ها نیز فعالیت‌های مشابه و مجزای هنری و فرهنگی در طول سال اجرا می‌کنند.

اجرای طرح فیلمخانه به یاد زاون قوکاسیان

وی تصریح کرد: طرح فیلمخانه از سال گذشته در آبان‌ماه کلید خورد و تا به امروز سه دوره این طرح به یاد «زاون قوکاسیان» منتقد، نویسنده و مستندساز فقید سینمای اصفهان برگزار شده است. این طرح در راستای فعالیت‌های کانون فیلم حوزه هنری که سال‌ها پیش به همت زاون قوکاسیان برنامه‌ریزی شده بود، طراحی شده است.

مدیر واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان اصفهان گفت: آن زمان سه فصل برای فیلمخانه پیش‌بینی شد و شامل «سینما اقتباس» برگرفته از ادبیات و آثار داستانی تولید شده بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، «سینما جامعه» مربوط به مباحث جامعه‌شناسی و «سینما تاریخ» با رویکرد مسائل تاریخی بود. در هر دوره فیلمخانه، شش جلسه در روزهای سه‌شنبه با حضور استادانی از تهران و اصفهان بسته به موضوع برگزار می‌شد و استقبال خوب هنرمندان عرصه سینما و نمایش را به دنبال داشت.

وی افزود: فصل چهارم رویداد فیلمخانه با عنوان «سینما روانشناسی» آماده اجرا است که در اولین فرصت برگزار خواهیم کرد. این فصل آموزشی به‌زودی آغاز خواهد شد و هر دوره حدود یک‌ماه‌ونیم زمان می‌برد.

کد خبر 622886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.