به اکران تن دادیم تا چراغ را روشن نگه داریم

کارگردان فیلم سینمایی «بی‌آبان» می‌گوید با وجود رکودی که در سینما ایجاد شده،فیلمش را اکران کرده‌ چون قصه «بی‌آبان» در هر برهه‌ای از زمان قابل تماشا است.

به گزارش ایمنا، مهرداد کوروش‌نیا که بیشتر با فعالیت‌هایش در تئاتر شناخته می‌شود به تازگی اولین تجربه کارگردانی‌اش در سینما را راهی اکران کرده و «بی‌آبان» از هفته گذشته روی پرده سینماهای هنر و تجربه رفته است.

وی با اشاره به اینکه قرار بوده فیلمش از مهرماه اکران شود اظهار کرد: تاریخ ابتدایی اکران فیلم حدود دو ماه قبل بود ولی به دلیل وضعیت سینماها آن را به تأخیر انداختیم و از هفته گذشته اکران فیلم در ۶ سینما در تهران و ۱۶ سینما در شهرستان‌ها آغاز شده است.

وی درباره نمایش فیلمش در گروه هنر و تجربه گفت: از ابتدا قرار بود نمایش فیلم در همین گروه انجام شود و هنر و تجربه این باکس را از قبل پیش‌بینی کرده بود. درواقع علیرغم اینکه می‌دانیم در این شرایط هم به لحاظ تبلیغی و هم میزان استقبال مردم وضعیت متفاوتی خواهیم داشت، اما ترجیح دادیم با توجه به برنامه‌ریزی‌های قبلی در همین دوران فیلم را اکران کنیم منتها یک نکته مهم این است که موضوع فیلم «بی‌آبان» یک مسئله انسانی است و در هر برهه و شرایطی برای دیدن مناسب است. «بی‌آبان» یک اثر برای سرگرمی نیست و فیلمی هنری است.

کوروش‌نیا افزود: این فیلم در سال ۱۳۹۹ ساخته شده و برای نمایش آن ابتدا به دوران کرونا برخورد کردیم و بعد هم شرایط مهیا نشد. فیلم از ابتدا به گونه‌ای بوده که در فضای هنر و تجربه می‌گنجد چون متعلق به سینمای تجاری و بدنه نیست که بخواهیم آن را در باکس فروش بگذاریم. بجز این‌ها در دو سال کرونا عادت مردم برای سینما رفتن تغییر کرده و باید اعتماد کنند تا دوباره به سینما برگردند.

وی درباره تجربه فیلم‌سازی پس از فعالیت در تئاتر گفت: من ۲۰ سال به صورت منظم و ثابت در حوزه تئاتر فعالیت کردم اما حدود شش، هفت سال است که با نویسندگی وارد حوزه سینما شدم و تاکنون نویسندگی در فیلم «قصیده گاو سفید» به کارگردانی بهتاش صناعی‌ها و سریال‌های شبکه نمایش خانگی «ممنوعه»، «کرگدن» و «دیو و ماه پیشونی» را برعهده داشتم. بعد از این مدت تصمیم گرفتم فیلم سینمایی خودم را بسازم چون نگاه من در کار مؤلفه‌های فرهنگی بیشتری دارد و غیرتجاری است و چنین امکانی برای ارائه این نگاه به عنوان نویسنده در اختیار من قرار نمی‌گیرد چرا که وقتی به عنوان نویسنده دعوت می‌شوید، باید کاری که سفارش‌دهنده می‌خواهد، انجام شود. من در تئاتر هم با نگاهی هنری کار می‌کردم اما به حوزه فیلم و تصویر که وارد شدم بیشتر آثارم رویکرد تجاری داشت و به همین دلیل سعی کردم در اولین فیلم سینمایی‌ام جهان‌بینی خودم را داشته باشم.

این کارگردان ادامه داد: برای ساخت این فیلم هزینه شخصی خرج شده ولی متأسفانه به دوران کرونا و شرایط اخیر برخورد کردیم و نمی‌دانم اکران به چه شکل ادامه پیدا می‌کند. البته به عنوان کسی که تمام زندگی‌اش در این حوزه خلاصه شده به هر حال کار خود را انجام می‌دهم. ما با علم و آگاهی به اینکه ممکن است با خسارت زیادی به جهت اقتصادی و تبلیغی برای فیلم روبرو شویم تن به اکران دادیم و خواستیم این چراغ را روشن نگه داریم.

به گفته وی، «بی‌آبان» بجز شهرستان‌ها، در سینماهای «چارسو»، «کورش»، «ملت»، «فرهنگ»، «موزه سینما» و «نارسیس» در تهران در حال اکران است.

«بی آبان» به تهیه‌کنندگی علی محمد قاسمی با حضور بازیگرانی همچون نسیم ادبی، رضا اخلاقی راد، علیرضا استادی و صحرا اسدالهی ساخته شده و داستان جنگلبانی به نام «آبان» است که در ماه ازدواج خود متهم به کشتن غیر عمد دختر بچه‌ای شده و پس از آن دچار اتفاق‌هایی غیرقابل پیش‌بینی می‌شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 622578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.