برگزاری دوره‌های رایگان فیلم‌سازی شامل اصفهان نمی‌شود

مدیر انجمن سینمای جوانان اصفهان گفت: هیچ‌کدام از چهار دفتر مستقر انجمن در استان اصفهان شامل مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور نمی‌شود.

سیدمحمد طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: رایگان شدن آموزش فیلم‌سازی در برخی استان‌های کشور، شامل چهار دفتر انجمن سینمای جوان در استان اصفهان نمی‌شود.

وی با بیان اینکه انجمن سینمای جوانان ایران در کل کشور ۵۸ دفتر دارد، خاطرنشان کرد: علاوه بر مرکز استان، شهرهای خمینی‌شهر، نجف‌آباد و کاشان هم دارای انجمن سینمای جوان هستند.

مدیر انجمن سینمای جوانان اصفهان افزود: هیچ‌کدام از چهار دفتر مستقر انجمن در استان اصفهان شامل مناطق محروم و کم‌برخوردار طرح اعلام شده از سازمان سینمایی کشور نمی‌شود.

وی اظهار کرد: دوره ۴۰۰ ساعته فیلم‌سازی با احتساب هفت ماه برگزاری کلاس و سایر مراحل همچون ثبت‌نام، آزمون ورودی مکتوب و تهیه پایان‌نامه سینمایی حدود یک سال به طول می‌انجامد و کامل‌ترین دوره سینمایی در بخش آزاد و غیردانشگاهی است.

طباطبایی اظهار کرد: آزمون مکتوب برپایی دوره جدید هفته گذشته برگزار شد و مصاحبه حضوری و تخصصی با متقاضیان جدید در حال انجام است.

وی تصریح کرد: غیر از دو سالی که شاهد شیوع پاندمی کرونا بودیم دوره‌های انجمن سینمای جوان از سال ۶۴ تا به امروز هر سال برگزار شده است و علاقه‌مندان استقبال خوبی از دوره‌ها داشته‌اند.

مدیر انجمن سینمای جوانان اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال متقاضیان دوره‌های دیگری از جمله تدوین، فیلم‌نامه‌نویسی، صدابرداری، مستندسازی و صدابرداری را در صورت به حد نصاب رسیدن هر کلاس برگزار می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه اصفهان جزو اولین شهرهای کشور در عرصه سینما و آموزش‌های سینمایی است، افزود: دفتر سینمای جوان اصفهان در پنج سال اخیر به‌عنوان برترین دفتر سینمای جوان کشور در موضوع فیلمسازی، آموزش و تولید فیلم انتخاب و معرفی شده است.

طباطبایی خاطرنشان کرد: آزمون ورودی دوره جدید جمعه هفته گذشته _بیست‌وهفتم آبان‌ماه_ در سراسر کشور برگزار شد. شناخت خلاقیت فردی، استعدادیابی و استعدادسنجی توسط ارزیاب‌ها و مصاحبه‌کنندگان مهمترین بخش این آزمون است.

وی اظهار کرد: ارزیاب‌های انجمن سینمای جوان از استادان شناخته شده سینما هستند و اگر فرد حد نصابی از نمره مشخص شده در آزمون و ارزیابی‌ها کسب کند، می‌تواند در دوره فیلمسازی حاضر شود و در نهایت مدرک سینمایی دریافت کند.

به گزارش ایمنا، انجمن سینمای جوانان ایران در سال ۱۳۵۵ به ثبت رسیده است، اما سابقه آغاز فعالیت آن به سال ۱۳۵۳ برمی‌گردد. سال ۱۳۶۴ با تغییراتی که در حوزه معاونت سینمایی و سمعی و بصری وزارت ارشاد اسلامی اتفاق افتاد، به منظور ارتقای سینمای ملی و با کسب تجربه از فعالیت‌ها و تأثیرات سینمای آماتوری و در راستای تأسیس مرکز اسلامی آموزش فیلم‌سازی، مرکز سینمای تجربی، بنیاد سینمایی فارابی و انجمن سینمای جوانان ایران راه‌اندازی شد تا به عنوان بستری جهت توسعه سینمای ملی با مأموریت مشخص در قالب وظایف مدون برای هر یک از تشکل‌ها مسیر را برای کشف استعدادهای درخشان و تربیت نیروی انسانی از بین جوانان میهن اسلامی، (از طریق دفاتر انجمن سینمای جوانان ایران در سراسر کشور) و همچنین برای کسب تجربه بیشتر با فعالیت در عرصه تولید فیلم‌های مستند و تجربی (از طریق مرکز سینمای تجربی) و در نهایت ورود به عرصه تولید فیلم بلند سینمایی (تحت حمایت بنیاد سینمایی فارابی) شرایط را برای تأمین نیاز کشور فراهم کند.

کد خبر 621012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.