«وال-ای» زیباترین انیمیشن تاریخ

استودیو پیکسار یکی از پیشگامان انیمیشن‌سازی سه‌بعدی به حساب می‌آید. این شرکت آمریکایی تعدادی از برترین آثار انیمیشنی تاریخ سینما را تولید کرده و به‌طور میانگین ۶۲۰ میلیون دلار برای هر فیلم تولیدی خود درآمد کسب کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، انیمیشن محبوب «وال-ای» کی از پویانمایی‌های جذاب و پرتحرک است. این انیمیشن در سال ۲۰۰۸ میلادی اکران شد و از دیگر آثار به یاد ماندنی بود که استودیو پیکسار می‌ساخت. انیمیشن وال-ای با استقبال فراوان مردم و منتقدان مواجه شد و توانست جایگاه خود را به عنوان یکی از بهترین انیمیشن‌های جهان به دست آورد.

داستان انیمیشن در مورد ۷۰۰ سال پس از ترک انسان‌ها از زمین است. تنها چیزی که در زمین باقی مانده کوه‌های زباله، پسماند و آهن پاره است. یک ربات به نام «وال-ای» در زمین باقی مانده که وظیفه مادام‌العمر او جمع‌آوری و فشرده کردن این زباله‌ها است. یکی از روزهایی که وال-ای مشغول پرس کردن زباله‌ها است، یک سفینه غول‌پیکر به زمین وارد می‌شود و مهمان کوچکش یعنی «ایوا» را در زمین پیاده می‌کند.

ایوا یک ربات فوق پیشرفته است که توسط انسان‌هایی که اکنون در فضا ساکن هستند به زمین فرستاده شده تا زمین را شناسایی کند و در صورت برخورد با موجودات زنده، آن‌ها را به فضا و نزد انسان‌ها ببرد. در این بین اتفاقات جالبی رقم می‌خورد. هنگامی که مأموریت ایوا روی زمین تمام می‌شود و به فضا باز می‌گردد، وال-ای به دنبال او می‌رود و موجب می‌شود که حیات باری دیگر به زمین برگردد.

نکته جالب در مورد این انیمیشن، سخنان «کریستوفر نولان»، نویسنده و کارگردان بزرگ هالیوود است که گفته است: در ساخت فیلم «میان ستاره‌ای» از این انیمیشن الهام گرفته است.

همچنین نکته جالب دیگر در مورد این انیمیشن، حضور فعال شرکت اپل است که گفته می‌شود تبلیغات پنهانی را در این انیمیشن انجام داده است.

وال-ای به معنای واقعی از زیباترین انیمیشن‌های تاریخ است و جایزه اُسکار بهترین انیمیشن سال را نصیب خود کرد.

استودیو پیکسار یکی از پیشگامان انیمیشن‌سازی سه‌بعدی به حساب می‌آید. این شرکت آمریکایی تعدادی از برترین آثار انیمیشنی تاریخ سینما را تولید کرده و به‌طور میانگین ۶۲۰ میلیون دلار برای هر فیلم تولیدی خود درآمد کسب کرده است.

ششم سپتامبر ۲۰۰۹، جایزه شیر طلایی برای یک عمر موفقیت توسط جشنواره فیلم ونیز به مدیران پیکسار، جان لستر (John Lasseter)، بِرَد بِرد (Brad Bird)، پیت داکتر (Pete Docter)، اندرو استنتون (Andrew Stanton) و لی انکریچ (Lee Unkrich) اهدا شد. آثار کمپانی پیکسار نه فقط با زیبایی‌ها و خلاقیت‌های ظاهری بلکه با داستان‌های احساسی، انسانی و به‌یادماندنی خود شناخته می‌شوند.

انیمیشن‌های شرکت پیکسار از مهم‌ترین بخش‌های فرهنگ عامیانه مدرن محسوب می‌شوند. همه انیمیشن‌های پیکسار شاهکار نبوده‌اند اما تماشا کردن انیمیشن‌های پیکسار به لطف قدرت تخیل مدیران این شرکت برای هر سنی لذت‌بخش است.

استودیوی پیکسار تا امروز حدود ۲۵ انیمیشن سینمایی را اکران کرده است. پروژه آن‌ها با اکران انیمیشن «داستان اسباب بازی‌ها» در سال ۱۹۹۵ آغاز شده و تا امروز ادامه دارد؛ جایی که انیمیشن جدید پیکسار با نام «لوکا» مدتی پیش در دسترس تماشاگران قرار گرفت. پیکسار در طول همه این سال‌ها بیشتر از ۱۴ میلیارد دلار از اکران انیمیشن‌های خود درآمد داشته است.

کد خبر 592031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.