۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶
زوتوپیا؛ آرمان‌شهر حیوانات

«زوتوپیا» یک انیمیشن در سبک کمدی-اکشن است که در آن یک خرگوش پلیس و یک روباه کلاهبردار با همکاری یکدیگر از یک پرونده مرموز پرده برمی‌دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پویانمایی جذاب «زوتوپیا» یکی از بهترین انیمیشن‌های جهان است. این عنوان یکی از ۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۱۶ از دیدگاه IMDB (بانک اطلاعات اینترنتی فیلم‌ها یا پایگاه داده‌های اینترنتی فیلم‌ها) بود و معیارهای زیادی برای اثبات دیدنی بودن آن وجود دارد.

ترکیب رنگ‌بندی و داستان بسیار جذابی که این انیمیشن را در برگرفته است، موجب می‌شود تا یکی از بهترین گزینه‌ها برای تماشا توسط کودکان و حتی بزرگسالان باشد. افراد با هر رده سنی می‌توانند این پویانمایی را تماشا کنند و از لحظات مفرحی که زوتوپیا ایجاد می‌کند لذت ببرند.

داستان این انیمیشن، در شهری به‌نام زوتوپیا اتفاق می‌افتد، جایی که تمام امور و کارها را حیوانات انجام می‌دهند. زوتوپیا یک انیمیشن در سبک کمدی-اکشن است که در آن یک خرگوش پلیس و یک روباه کلاهبردار با همکاری یکدیگر از یک پرونده مرموز پرده برمی‌دارند.

کمی بعد، «جودی»، روباهی کلاهبردار (نیک) را پیدا می‌کند و به مرور وارد داستانی هیجان‌انگیر می‌شوند. جودی و نیک با همکاری یکدیگر موفق می‌شوند یکی از مرموزترین پرونده‌های زوتوپیا را حل و یکی از بزرگ‌ترین افراد شهر را رسوا کنند.

این پویانمایی رایانه‌ای سه بعدی به کارگردانی «بایرون هاوارد» و «ریچ مور» است. این فیلم به‌عنوان پنجاه‌وپنجمین فیلم پویانمایی در فهرست والت دیزنی به حساب می‌آید. زوتوپیا در چهارم مارس ۲۰۱۶ در ایالات متحده اکران و در سیزدهم فوریه ۲۰۱۶ در جشنواره فیلم‌های پویانمایی بروکسل در بلژیک این فیلم برگزیده شد و در چهارم مارس همان سال به صورت قالب‌های دو بعدی و دیجیتال سه‌بعدی انتشار گسترده آن در ایالات متحده انجام شد.

زوتوپیا محصول سال ۲۰۱۶ کمپانی والت دیزنی، در سال ۲۰۱۶ میلادی توانست عنوان چهارمین فیلم پرفروش سال را کسب کند و این عنوان با فروش یک میلیارد و ۲۴ میلیون دلاری رقم خورد.

به گزارش ایمنا، «زوتوپیا» از ترکیب دو واژه «زو» و «اتوپیا» به وجود آمده است و به معنی آرمان‌شهر حیوانات است. زوتوپیا نه یک آرمان‌شهر اروپایی بلکه یک آرمان‌شهر آمریکایی است، در این فیلم شاهد قصه‌پردازی آمریکایی هستیم که در آن قهرمان با نوعی خوش‌بینی آمریکایی از فشارها عبور و مشکلات را یک به یک حل و فصل می‌کند.

کد خبر 589192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.