برگزاری نخستین رویداد «مهر سینمای ایران» در اصفهان

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان از برگزاری نخستین رویداد «مهر سینمای ایران» در اصفهان خبر داد.

رضا دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: رویداد «مهر سینما» امسال برای نخستین بار قرار است در استان‌های مختلف با رویکرد تقدیر از فعالان سینمایی و بر اساس معیارهای ارزیابی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شود.

وی افزود: بیشتر آثار رویداد مهر سینما تولید شده در مؤسسات تولید فیلم یا آموزشگاه‌های سینمایی است، برخی از آثار نیز توسط هنرمندان فعال این عرصه تهیه شده است.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: شورای ارزیابی رویداد مهر سینمای ایران در این اداره کل مستقر است و فعالیت‌های مرتبط با این رویداد هنری را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این شورا از همه انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی همچون سینمای جوان، خانه مستند، خانه سینماگران و دیگر تشکل‌های مرتبط برای مشارکت در این رویداد دعوت کرده است، افزود: هر کدام از این مجموعه‌های سینمایی، در حوزه‌های خودشان سهمیه‌ای دارند و می‌توانند تولیداتشان را معرفی کنند.

دهقان تصریح کرد: همه فعالیت‌ها برای برپایی این رویداد به شکل مشورتی با مشارکت انجمن‌‎ها و تشکل‌های مرتبط هنری و سینمایی پیش می‌رود و به دلیل اینکه تاریخ دقیق برگزاری جشن مهر سینما مشخص نشده است، تا پانزدهم آبان‌ماه اجازه داریم آن را در استان و در قالب یک جشن سینمایی برگزار کنیم.

وی با تاکید بر اهمیت تقدیر از فعالان هنر سینما، گفت: یکی از اهداف مهم این رویداد هنری دیده شدن و معرفی هنرمندان در همه حوزه‌های سینما از جمله کارگردانی، فیلمنامه‌نویسی، بازیگری، تدوین، گریم، صداگذاری، جلوه‌های ویژه، دوبله، فناوری سینمایی و فیلم‌برداری است.

به گزارش ایمنا، جشن مهر سینمای ایران توسط سازمان سینمایی کشور با همکاری ادارات کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های در مناطق مختلف کشور با اهداف تحقق و استمرار شادابی و پویایی در محیط روانی سینمای کشور و توجه خاص به مقوله عدالت فرهنگی و هنری در دولت سیزدهم در راستای تکریم سینماگران پیشکسوت، فعالان سینمای ایران در رشته‌های مختلف و هنرمندان ایثارگر برگزار شده است و در استان اصفهان نیز برگزار خواهد شد.

کد خبر 615390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.