سرهنگ رضایی: ششمین دوره جشنواره ملی‌هنری فانوس در اصفهان برگزار می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان گفت: به مناسبت ۲۵ آبان، روز حماسه و ایثار اصفهان، ششمین دوره جشنواره ملی هنری «فانوس» از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، امسال در اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ محمد رضایی امروز_ دوشنبه بیست‌وسوم آبان‌ماه_ در جمع خبرنگاران در تشریح ویژه برنامه‌های روز اصفهان (یادمان ۲۵ آبان، سالروز تشییع ۳۷۰ شهید عملیات محرم) اظهار کرد: اصفهان در طول تاریخ به ویژه در دوران انقلاب اسلامی نقش بی‌بدیلی در کشور داشته است که عملیات محرم سال ۶۱ در دوران دفاع مقدس از مهم‌ترین آن‌ها به شمار می‌رود.

وی افزود: در این عملیات بیش از ۱۲۵۰ شهید از استان اصفهان تقدیم انقلاب اسلامی شد که حدود ۷۰ نفر از فرماندهان جنگ و ۷۰۰ شهید تنها از شهر اصفهان بوده‌اند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان تصریح کرد: همچنین ۳۷۰ نفر از این شهدا در روز ۲۵ آبان بر دستان مردم اصفهان تشییع شدند که از دلایل نام‌گذاری ۲۵ آبان به نام روز استان اصفهان همین موضوع است؛ رهبر معظم انقلاب اصفهان را شهر دفاع شجاعانه خواندند و این اشاره به اقدامات شجاعانه مردم این استان در دوران دفاع مقدس است.

سرهنگ رضایی اظهار کرد: با ابلاغ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، بیست‌وپنجم آبان‌ماه در تقویم رسمی به عنوان «روز اصفهان» نام‌گذاری شد، بر این اساس شاهد هم‌افزایی، همراهی و همکاری بی‌بدیل دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف شهر برای گرامیداشت روز حماسه و ایثار اصفهان هستیم.

وی اظهار امیدواری کرد: با این اقدامات برای نسل نوجوان و جوان خاصه دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها گام‌های مؤثری برای ظهور حضرت حجت (عج) برداریم.

تعریف دو راهبرد اصلی برای برنامه‌های ۲۵ آبان

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان با بیان اینکه دو راهبرد اصلی را در برنامه‌های ستاد ۲۵ آبان امسال در نظر گرفته‌ایم، گفت: نخستین راهبرد تاکید بر مردمی بودن برنامه‌ها و دوم اینکه همه شهروندان و هم‌استانی‌ها مخاطب ویژه‌برنامه‌های سالروز ۲۵ آبان باشند.

سرهنگ رضایی با تاکید بر اینکه در استان اصفهان شورایی تحت عنوان شورای هماهنگی حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس به ریاست استاندار و دبیری مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس وجود دارد، افزود: این شورا برای چند ویژه برنامه خاص مرتبط با دفاع مقدس همچون سالروز سوم خرداد، هفته دفاع مقدس، سالروز ۲۵ آبان و سالروز شهادت حاج‌قاسم سلیمانی برنامه‌ریزی می‌کند.

وی ادامه داد: زیرمجموعه این شورا هشت کمیته شامل کمیته بانوان، روحانیت، پیشکسوتان دفاع مقدس، راهیان نور، ادبی، اسناد و مدارک دفاع مقدس، فضای مجازی و کمیته هنری و سینمایی وجود دارد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان خاطرنشان کرد: امسال مجموعه شهرداری اصفهان با یک روحیه بسیجی و انقلابی با محوریت معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان برای برگزاری ویژه برنامه‌های سالروز ۲۵ آبان ورود کرده است.

سرهنگ رضایی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس برگزاری جشنواره‌های مختلف هنری است، گفت: این جشنواره‌ها در موضوعات ادبیات، هنری و سینمایی با هدف استفاده حداکثری از ظرفیت‌های جوانان برگزار می‌شود.

وی افزود: در این راستا جشنواره ملی‌هنری «فانوس» به عنوان یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های کشور که به مدت پنج سال پیاپی برگزار شده است، امسال به میزبانی اصفهان، ششمین دوره آن برگزار می‌شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان تاکید کرد: با توجه به میزبانی اصفهان از ششمین دوره جشنواره ملی هنری فانوس بخشی به نام ۲۵ آبان امسال در جشنواره گنجانده شده است.

سرهنگ رضایی تصریح کرد: بخش‌های هنر نمایشی، تلویزیونی و سینما، هنرهای تجسمی، موسیقی و سرود، بخش رادیویی، موضوع آزاد و بخش ویژه ۲۵ آبان ازجمله بخش‌های تعریف شده برای ششمین دوره جشنواره ملی هنری فانوس است.

وی با بیان اینکه ۷۲۷۳ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال و در نهایت ۶۵۱ اثر به دبیرخانه استان اصفهان رسیده است، گفت: پس از داوری آثار، ۷۴ اثر برگزیده و هشت اثر در بخش ۲۵ آبان به‌عنوان آثار برتر انتخاب شده است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان اظهار کرد: جشنواره فانوس بیست‌وچهارم آبان‌ماه میزبان بیش از ۱۳۰ هنرمند از سرتاسر کشور در اصفهان است که در مراسم افتتاحیه جشنواره در گلستان شهدا حضور خواهند داشت؛ روز چهارشنبه بیست‌وپنجم آبان‌ماه نیز اختتامیه جشنواره در تالار هنر با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.

سرهنگ رضایی خاطرنشان کرد: از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره به میزبانی اصفهان این است که منتخبان و هنرمندان برجسته کشور با فضای ۲۵ آبان اصفهان آشنا شوند تا در سال آینده پذیرای آثار فاخر این هنرمندان در این زمینه باشیم؛ در این برنامه از مهدی جانی‌پور عکاس جانباز و برجسته رسانه‌ها که نقش برجسته‌ای در انعکاس تصاویر ماندگار ۲۵ آبان سال ۶۱ در اصفهان داشته‌اند، تجلیل به عمل می‌آید.

وی با بیان اینکه برنامه‌های مختلف فرهنگی در سطح ارگان‌های استان به مناسبت سالروز ۲۵ آبان تدارک دیده شده است، گفت: سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور نیز همزمان با اجرای ویژه برنامه‌های سالروز ۲۵ آبان از فردا در اصفهان حضور خواهد یافت.

دیدار ۷۰۰ نفری اقشار مختلف استان اصفهان با رهبر معظم انقلاب

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان افزود: از دیگر برنامه‌های شاخص به مناسبت سالروز ۲۵ آبان می‌توان به دیدار ۷۰۰ نفری اقشار مختلف استان اصفهان با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد که شنبه بیست‌وهشتم آبان‌ماه و با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد شد.

سرهنگ رضایی، در توضیح جایگاه تحقق آرمان‌های شهدا در زمینه‌های اجتماعی و اقتصادی در بین برنامه‌های ۲۵ آبان گفت: شهدای اصفهان برای اعتلای پرچم مقدس جمهوری اسلامی و اقناع روحیه ولایت‌پذیری خود به میدان رفته‌اند و در زمان خود با روحیه انقلابی نه صرفاً موضوعات اجتماعی و اقتصادی این مسیر را انتخاب کردند.

وی با بیان اینکه در بین خانواده شهدای ۲۵ آبان، شش خانواده دو شهیدی داریم که حاکی از توجه ویژه آن‌ها به انقلاب اسلامی است، ادامه داد: منکر مشکلات اقتصادی نیستیم و در این راستا برنامه‌های محرومیت‌زدایی مختلفی با محوریت سپاه و بسیج سازندگی در دستور کار داریم.

کد خبر 619273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.