مصرف بیش از حد نمک استرس را افزایش می‌دهد

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف بیش از حد نمک و مواد غذایی شور سطح استرس را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، میزان نمک توصیه شده برای بزرگسالان کمتر از شش گرم در روز است، اما بیشتر افراد به طور منظم روزانه تقریباً ۹ گرم نمک مصرف می‌کنند. مصرف این میزان نمک می‌تواند باعث افزایش فشار خون شود که خطر حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش می‌دهد.

گروهی از محققان دانشگاهی در اسکاتلند به منظور بررسی تأثیر غذاهای شور بر میزان استرس، مطالعه جدیدی روی موش‌ها انجام دادند. این موش‌ها به‌طورمعمول رژیم غذایی کم‌نمکی داشتند، اما در این مطالعه به آن‌ها مواد غذایی پرنمک داده شد. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که رژیم غذایی پرنمک سطح هورمون استرس را تا ۷۵ درصد افزایش می‌دهد.

به گفته محققان، سطح هورمون استرس موش‌های مورد مطالعه افزایش پیدا کرد، همچنین واکنش هورمونی موش‌ها به استرس محیطی دو برابر موش‌هایی بود که رژیم غذایی عادی داشتند. نتایج مطالعاتی از این قبیل نشان می‌دهد که لازم است تولیدکنندگان میزان نمک مورد استفاده در مواد غذایی فرآوری شده را کاهش دهند.

کارشناسان معتقدند که لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا مشخص شود آیا مصرف زیاد نمک باعث ایجاد تغییرات رفتاری مانند اضطراب و پرخاشگری نیز می‌شود یا تأثیری بر آن ندارد.

کد خبر 620590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.