فعالیتی که باعث بهبود سلامت روان می‌‎شود

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که فعالیت‌های ساده و روزمره مانند پیاده‌روی و بالا رفتن از پله‌ها به پیشگیری از بروز مشکلات سلامت روان کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به‌منظور بررسی عوامل تاثیرگذار بر بهبود سلامت روان مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، فعالیت‌های روزانه به همراه حالات عاطفی ۶۷ نفر را به صورت لحظه به لحظه ردیابی کردند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که افراد پس از انجام فعالیت‌های ساده روزانه مانند بالا رفتن از پله‌ها یا حتی راه رفتن احساس هوشیاری و انرژی بیشتری می‌کنند.

اسکن مغزی نیز بر یک گروه ۸۳ نفره جداگانه نیز انجام شد تا فرآیندهای مربوطه را بررسی کنند. نتایج نشان داد فعالیت ناحیه‌ای از مغز برای تاثیر گرفتن از فعالیت‌های روزمره بر وضعیت عاطفی افراد حیاتی است. محققان اعلام کردند افرادی که دارای حجم کمتری از ماده خاکستری مغز هستند و خطر ابتلا به اختلالات روان‌پزشکی بیشتری دارند زمانی که از نظر جسمی غیرفعال بودند کمتر احساس انرژی می‌کردند. با این وجود، پس از فعالیت روزانه این افراد حتی بیشتر از افراد دیگر با حجم بزرگ‌تر مغز احساس می‌کردند که سرشار از انرژی هستند.

به گفته محققان، فعالیت بدنی در زندگی روزمره برای رفاه، به ویژه در افراد مستعد ابتلا به اختلالات روان‌پزشکی مفید است. لازم است مطالعات بیشتری صورت گیرد تا مشخص شود فعالیت‌های روزمره می‌تواند حجم مغز را تغییر دهد یا خیر؟ همچنین باید بررسی شود که چگونه این نتایج ممکن است به پیشگیری و درمان اختلالات روان‌پزشکی کمک کند.

نتایج این مطالعه در مجله Science Advances منتشر شده است.

کد خبر 619857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.