مواد غذایی مفید برای سم‌زدایی بدن

مصرف غذاهایی مانند عسل، زنجبیل، زردچوبه، کلم بروکلی و کلم پیچ به سم‌زدایی بدن کمک شایانی می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در فصل‌های سرد سال، با توجه به سرما و گاهی اوقات بروز آلودگی، افراد دچار مشکلات تنفسی می‌شوند. متخصصان معتقدند که با پیروی کردن از رژیم غذایی سالم می‌توان به سم‌زدایی بدن کمک شایانی کرد. در ادامه به بررسی مواد غذایی مفید برای سم‌زدایی بدن می‌پردازیم:

عسل

ترکیب آب ولرم و عسل یکی از بهترین مایعات طبیعی برای دفع مواد زائد از بدن است. درواقع دفع این مواد زائد باعث سم‌زدایی بدن می‌شود و عملکرد سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. همچنین اضافه کردن مقدار کمی آب لیمو ترش به این ترکیب، باعث افزایش میزان ادرار و بهبود سلامت دستگاه ادراری می‌شود.

زنجبیل

زنجبیل ادویه بسیار مقوی برای سیستم گوارش است. ترکیبات و ساختار این ادویه به گونه‌ای است که به بهبود گردش خون کمک شایانی می‌کند؛ زنجبیل ضدالتهاب است و برای زخم معده نیز مفید است. این ماده غذایی حاوی آنتی‌اکسیدان است و بهترین گیاهی است که باعث پاکسازی سیستم گوارشی از سموم می‌شود.

زردچوبه

زردچوبه ادویه مناسب برای پاکسازی کبد است، زیرا همه آنزیم‌های لازم برای سم‌زدایی کبد را فراهم می‌کند.

کلم بروکلی

یک کاسه کلم بروکلی بیشتر از یک پرتقال ویتامین C لازم برای مقابله با سرماخوردگی دارد. از طرفی، سرشار از آهن، ویتامین K و کلسیم است. ترکیبات موجود در کلم بروکلی باعث سم‌زدایی کبد می‌شود.

کلم پیچ

کلم پیچ ضد سرطان است و حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدان است که به پاکسازی بدن کمک می‌کند. همچنین، اثرات مخرب ناشی از استعمال دخانیات را نیز از بین می‌برد.

کد خبر 619124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.