افسردگی خطر زوال عقل را در آینده افزایش می‌دهد

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که درمان نکردن افسردگی، خطر زوال عقل را در آینده افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) در سال ۲۰۲۲ زوال عقل را به عنوان هفتمین علت مرگ‌ومیر در بین همه بیماری‌ها طبقه‌بندی کرد و تخمین زد که تقریباً ۵۵ میلیون نفر در سراسر جهان با این وضعیت زندگی می‌کنند. زوال عقل می‌تواند افراد را از نظر جسمی، روانی، اجتماعی و اقتصادی تحت تأثیر قرار دهد. ازآنجاکه درحال‌حاضر هیچ درمانی برای زوال عقل وجود ندارد، پیشگیری از آن در اولویت است.

به‌طورمعمول افسردگی با استفاده از دارودرمانی، روان درمانی یا ترکیبی از هر دو درمان می‌شود. گروهی از محققان به‌منظور بررسی ارتباط بین افسردگی و زوال عقل، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، افراد مبتلا به افسردگی بالای ۵۰ سال به مدت ۱۰ تا ۱۴ سال تحت نظر بودند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که افراد مبتلا به افسردگی ۵۱ درصد بیشتر از افراد بدون افسردگی در معرض خطر زوال عقل قرار داشتند.

نتایج مطالعاتی از این قبیل نشان می‌دهد افرادی که در اواسط تا اواخر زندگی به افسردگی مبتلا می‌شوند باید با انرژی تحت درمان قرار بگیرند تا با بهبود علائم به کیفیت زندگی‌شان کمک شود و احتمال ابتلاء به زوال عقل در آن‌ها کاهش یابد. محققان متوجه شدند که درمان‌های افسردگی با بروز کمتر زوال عقل همراه است و خطر ابتلاء به زوال عقل در بین بیمارانی که تحت درمان قرار گرفته‌اند، حدود ۲۶ درصد کاهش می‌یابد.

کد خبر 615534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.