درمان افسردگی باعث بروز چه تغییراتی در مغز می‌شود؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که درمان افسردگی باعث افزایش اتصالات مغزی افراد می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان دانشگاه فرانکفورت آلمان به منظور بررسی ارتباط بین درمان افسردگی و بروز تغییرات در مغز، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف ۱۰۹ بیمار مبتلا به افسردگی حاد را با گروه کنترل متشکل از ۵۵ داوطلب بدون افسردگی مقایسه کردند. اسکن MRI برای شناسایی نواحی مغزی که قبل و بعد از درمان با دیگران ارتباط برقرار می‌کردند، استفاده شد.

برای این پژوهش، بیماران مبتلا به افسردگی با درمان تشنج الکتریکی (ECT)، درمان روان‌شناختی یا دارو یا ترکیبی از همه درمان‌ها تحت درمان قرار گرفتند سپس محققان مغز شرکت‌کنندگان را دوباره اسکن کردند و تعداد اتصالات را شمردند. آن‌ها همچنین برای افسردگی دوباره آزمایش دادند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که درمان افسردگی زیرساخت‌های مغز را تغییر می‌دهد به طوری که بیماران تحت درمان تعداد بیشتری از اتصالات را نسبت به قبل از درمان نشان دادند. بیمارانی که بیشترین پاسخ را به درمان نشان دادند نسبت به بیمارانی که پاسخ کمی از خود نشان دادند اتصالات جدید بیشتری ایجاد کرده بودند. به گفته پژوهشگران، این تغییرات فقط در یک دوره حدود شش هفته‌ای رخ داده است.

کد خبر 617178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.