افسردگی در کمین مردان

درحال‌حاضر فراوانی اضطراب و افسردگی در بین بزرگسالان و از جمله مردان جدی است، درباره اینکه چرا مردان تمایلی به صحبت درباره «سلامت روان» خود ندارند، باید گفت حفظ حرمت برای مردان مهم‌تر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، داروهایی که روی حافظه تأثیر می‌گذارد، افسردگی در کمین مردان، ارتباط شیرین‌کننده‌های مصنوعی با سلامت قلب، تأثیر ورزش در سکته مغزی، مهم‌ترین علائم دیسک گردن، تأثیر زردچوبه در التهاب بدن، نکات مهم برای مراقبت از ریه در هوای آلوده، اروپا واکسن دو ظرفیتی امیکرون را تأیید کرد و تأثیر دم‌نوش در سیستم ایمنی بدن جزو پربازدیدترین اخبار سلامت در هفته گذشته بود.

داروهایی که روی حافظه تأثیر می‌گذارد

عموماً همه داروها عوارض خاص خود را بر جسم و روح انسان می‌گذارد، اما برخی از داروها برای حافظه مضر است. از جمله این داروها می‌توان به داروهای خواب‌آور، ضد افسردگی، بی‌اختیاری ادرار، آنتی‌هیستامین و داروهای فشار خون اشاره کرد.

افسردگی در کمین مردان

درحال‌حاضر فراوانی اضطراب و افسردگی در بین بزرگسالان و از جمله مردان جدی است، درباره اینکه چرا مردان تمایلی به صحبت درباره «سلامت روان» خود ندارند، باید گفت حفظ حرمت برای مردان مهم‌تر است. در غربالگری بهداشت روان باید حرمت و کرامت تمام افراد از جمله مردان حفظ شود. مردان برای خود کرامتی قائل‌اند، احساس خود ارزشمندی دارند و این خدمات روان‌شناختی برای آنها باید کریمانه ارائه شود.

ارتباط شیرین‌کننده‌های مصنوعی با سلامت قلب

گروهی از محققان معتقدند که شیرین‌کننده‌های مصنوعی ممکن است خطر حمله قلبی یا سکته را افزایش دهد. پژوهشگران به منظور بررسی تأثیر شیرین‌کننده‌های مصنوعی بر سلامت قلب، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل به این هدف، بیش از ۱۰۳ هزار مرد و زن در فرانسه را برای حدود یک دهه مورد ارزیابی قرار دادند. در ابتدای مطالعه تقریباً چهار نفر از هر ۱۰ شرکت‌کننده اعلام کردند که به صورت مرتب از شیرین‌کننده‌های مصنوعی استفاده می‌کنند.

محققان تاکید کردند که این مطالعه به صورت قطعی ثابت نمی‌کند که شیرین‌کننده‌ها به صورت مستقیم سلامت قلب را تضعیف می‌کنند، تنها نشان می‌دهد که بین این دو مورد ارتباط وجود دارد. با این وجود، پژوهشگران معتقدند که شیرین‌کننده‌های مصنوعی ممکن است آرایش میکروب‌های موجود در روده را تغییر دهد، التهاب را افزایش و موجب نقص عروقی شود. البته لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده تأیید شود.

تأثیر ورزش در سکته مغزی

به گفته پزشکان اقدامات پیشگیرانه در برابر سکته همیشه نباید سختگیرانه باشد. برخی از مطالعات نشان می‌دهد که انجام کمتر از یک ساعت ورزش در هفته ممکن است خطر سکته را تا ۷۰ درصد کاهش دهد. سکته مغزی یکی از علل اصلی مرگ و میر و ناتوانی در سراسر جهان است و دانشمندان معتقدند در بیشتر موارد می‌توان از آن جلوگیری کرد. انجام کمتر از یک ساعت تمرین با وزنه در هفته ممکن است به طور قابل توجهی خطر ابتلا به این بیماری کشنده را کاهش دهد.

مهم‌ترین علائم دیسک گردن

دیسک گردن جزو بیماری‌های بسیار آزار دهنده محسوب می‌شود؛ مهره‌های گردن جزو نقاطی هستند که دائماً در حال حرکت بوده و اهمیت فراوانی را برای هر فرد دارند. از جمله علائم دیسک گردن می‌توان به اسپاسم عضلانی، درد عضلات، کاهش حرکات گردن، دژنراتیو دیسک گردن، بی‌حسی و درد یک طرفه به سمت بازو اشاره کرد.

تأثیر زردچوبه در التهاب بدن

زردچوبه یکی از ادویه‌های شناخته شده و پرطرفدار است. بسیاری‌ها به دلیل رنگ و بویی که این ادویه به غذا می‌دهد، از آن در تهیه غذا استفاده می‌کنند. به باور متخصصان تغذیه و سلامت، زردچوبه یکی از ادویه‌هایی است که بهترین داروی طبیعی برای کاهش التهاب است.

این ادویه که بخش جدایی ناپذیر از طب آیورودا است به بهبود عملکرد شناختی کمک می‌کند و حتی ممکن است شروع بیماری‌های عصبی مانند آلزایمر را به تأخیر بیاندازد. ماده فعال اصلی زردچوبه به نام «کورکومین» چیزی است که به ادویه قابلیت مبارزه با التهاب را می‌دهد. مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۸ که در ژورنال Advances in Nutrition منتشر شده، نشان می‌دهد که افزودن کورکومین به رژیم غذایی می‌تواند با جلوگیری از التهاب مزمن به جلوگیری از کاهش تسریع شناختی کمک کند.

نکات مهم برای مراقبت از ریه در هوای آلوده

با سرد شدن هوا و کاهش دما، آلودگی افزایش پیدا می‌کند و افت کیفیت هوا در این فصل از سال در بسیاری از افراد منجر به بروز مشکلات تنفسی می‌شود. تنفس در هوای آلوده با بروز مشکلات بسیاری از جمله آسم، برونشیت، ذات‌الریه و حتی بیماری‌های ریوی همراه است و به همین دلیل حفظ سلامت ریه‌ها در برابر ذرات معلق حائز اهمیت است. به گفته کارشناسان سلامت با کمک درمان‌های خانگی می‌توان از بروز بیماری‌های ریوی ناشی از آلودگی هوا به میزان زیادی پیشگیری کرد. یکی از این درمان‌های خانگی مصرف دمنوش‌های گیاهی است.

نوعی دم‌نوش گیاهی که می‌توان به راحتی و با استفاده از داروهای گیاهی خانگی تهیه، از سلامت ریه‌ها در برابر آلودگی هوا محافظت و سیستم ایمنی را تقویت کرد، ترکیبی از چند گیاه و ادویه است؛ این دم‌نوش حاوی ترکیباتی از جمله زنجبیل رنده شده، چوب دارچین، برگ ریحان، کرفس، فلفل سیاه، هل سبز و بادیان رومی یا انیسون است.

اروپا واکسن دو ظرفیتی امیکرون را تأیید کرد

کمیسیون اتحادیه اروپا استفاده از دوز یادآور واکسن کرونا برای مقابله با سویه‌های امیکرون را که تا چندی پیش تحت بررسی داشت، تأیید کرد. آژانس دارویی اتحادیه اروپا اعلام کرد: دوز یادآور واکسن "بیوان‌تک"، ایمنی مؤثری در برابر سویه امیکرون و زیرسویه‌های آن نیز ایجاد می‌کند. خبرگزاری‌های آلمان نیز گزارش داده‌اند که کشورهای اتحادیه اروپا اکنون می‌توانند از این دز یادآور استفاده کنند و کمیسیون اتحادیه اروپا واکسن "دو ظرفیتی" تولید شده توسط شرکت‌های دارویی بیوان‌تک / فایزر را تأیید کرده است.

تأثیر دم‌نوش در سیستم ایمنی بدن

امروزه در بسیاری از کانال‌های مجازی مربوط به طب سنتی در مورد خواص درمانی و تقویت‌کننده انواع دمنوش‌ها، سردنوش‌ها و جوشانده‌های گیاهی به خصوص برای تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر کرونا ادعاهای مختلفی مطرح می‌شود. در طب سنتی ۶ اصل ضروری برای حفظ سلامتی وجود دارد که اگر رعایت شود ایمنی بدن حفظ خواهد شد. یکی از مهم‌ترین‌های این ۶ اصل اصلاح خوردنی‌ها و نوشیدنی‌ها است.

وقتی فردی سالم است، بهتر است به جای استفاده از گیاهان دارویی، از طریق غذاهای روزانه ایمنی بدن خود را ارتقا دهد؛ زیرا گیاهان، ترکیبات شیمیایی متفاوتی دارند و ممکن است در کنار مزایا، عوارض جانبی هم ایجاد کنند. اما اگر بحث «گیاه درمانی» مطرح شود، گیاهان زیادی هستند که می‌توانند تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن باشند.

کد خبر 605544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.