چگونه خواب بر سلامت قلب تاثیر می‌گذارد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد، بزرگسالانی که کمتر از هفت ساعت در شب می‌خوابند بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به مشکلاتی مانند حمله قلبی، آسم و افسردگی قرار می‌گیرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، داشتن خواب کافی و باکیفیت نه تنها به تأمین سطح انرژی بدن کمک می‌کند بلکه باعث بهبود سلامتی بدن نیز می‌شود. بیشتر بزرگسالان به حداقل هفت ساعت خواب در شب نیاز دارند با این وجود بیش از یک سوم این افراد اعلام می‌کنند که به میزان توصیه شده نمی‌خوابند در صورتی که این اتفاق به صورت مداوم رخ دهد، سلامتی فرد به خطر می‌افتد و دچار مشکلات سلامتی می‌شود.

بزرگسالانی که کمتر از هفت ساعت در شب می‌خوابند، بیشتر از دیگران در معرض ابتلاء به مشکلاتی مانند حمله قلبی، آسم و افسردگی قرار می‌گیرند. بعضی از این مشکلات سلامتی نیز باعث افزایش خطر بروز بیماری‌های قلبی-عروقی مانند افزایش فشار خون و سکته مغزی می‌شود.

مشکلات مربوط به خواب می‌تواند به سلامت قلب آسیب وارد کند. برای نمونه آپنه انسدادی خواب می‌تواند باعث بروز مشکلاتی مانند نارسایی قلبی شود. آپنه انسدادی خواب زمانی رخ می‌دهد که راه‌های تنفسی فرد حین خواب مکرراً دچار انسداد شود در نتیجه تنفس برای دوره‌های زمانی کوتاه متوقف می‌شود، این مشکل بر میزان اکسیژنی که فرد دریافت می‌کند اثر می‌گذارد و خطر بروز مشکلات سلامتی را افزایش می‌دهد.

به گفته متخصصان، برای اینکه خواب بهتری داشته باشید در طول روز به اندازه کافی در معرض نور طبیعی قرار بگیرید، سعی کنید صبح یا بعدازظهر پیاده‌روی داشته باشید. هر شب در ساعت مشخص و ثابت به تخت‌خواب بروید و هر روز صبح نیز در ساعتی ثابت از خواب برخیزید. سعی کنید در ساعات نزدیک به زمان خواب چیزی نخورید یا ننوشید. همچنین، اتاق خواب خود را خنک، تاریک و آرام نگه دارید.

کد خبر 600465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.