۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
استرس نقش مهمی در اضافه وزن دارد

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که استرس بر ساعت شبانه‌روزی بدن تاثیر می‌گذارد، در این صورت فرد دچار اضافه وزن می‎شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر استرس بر اضافه وزن مطالعه جدیدی انجام دادند و گروهی از موش‌ها را مورد ارزیابی قرار دادند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد در موش‌هایی که به طور مصنوعی سطح استرس افزایش داده شده است و ترشح هورمون‌ها متوقف شد، رشد سلول‌های چربی افزایش یافت.

به گفته محققان اگرچه همه موش‌ها از یک رژیم غذایی سالم استفاده کردند، اما موش‌هایی که در معرض استرس قرار گرفتند، بیش از ۹ درصد بیشتر از موش‌های گروه کنترل اضافه وزن داشتند. پژوهشگران بررسی کردند که آیا افزایش وزن ناشی از افزایش چربی است و متوجه شدند که چربی قهوه‌ای و سفید موش‌های تحت استرس بیش از دو برابر شده است، سطح انسولین آن‌ها نیز افزایش یافت.

زمانی که محققان استرس مصنوعی را حذف کردند؛ این تغییرات بلافاصله معکوس شد. محققان به این نتیجه رسیدند که استرس مزمن می‌تواند افزایش وزن را حتی با یک رژیم غذایی سالم و کم‌چرب افزایش دهد. یافته‌های مطالعاتی از این قبیل منجر به تولید داروهایی می‌شود که می‌تواند با تنظیم مجدد ریتم شبانه‌روزی به افراد مبتلا به چاقی کمک کند.

کد خبر 598776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.