«ابرار»؛ کتابخانه‌ای با ۷۵۰۰ کتاب خواندنی در حوزه ورزش

مسئول کتابخانه ورزش و سلامت ابرار اصفهان گفت: سالن مطالعه این کتابخانه در گذشته در دو طبقه مجزا، سالانه پذیرای حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر مراجعه‌کننده بود اما متأسفانه در حال حاضر کتابخانه دارای یک سالن مطالعه کوچک با گنجایش ۹۰ نفر است.

حسین بهاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مجموعه کتابخانه‌ای ورزش و سلامت ابرار اصفهان با هدف ترویج و گسترش اطلاعات روزآمد، آماده ارائه آخرین دستاوردهای علمی در زمینه تربیت‌بدنی و ورزش به عموم مردم، جوانان، پژوهشگران، استادان و دانشجویان این رشته تخصصی است.

وی افزود: برای این منظور کتابخانه به شناسایی، گردآوری و سازمان‌دهی مدارک و منابع موجود در این حیطه می‌پردازد و در حال حاضر یکی از غنی‌ترین مجموعه‌های موجود در حوزه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی استان محسوب می‌شود.

مسئول کتابخانه تخصصی ورزش و سلامت ابرار اصفهان با بیان اینکه به‌منظور سهولت دسترسی به منابع و آگاهی متخصصان این حوزه، از منابع موجود در کتابخانه، امکان جست‌وجوی مجموعه کتابخانه از طریق وب‌سایت فراهم‌شده است، تصریح کرد: بازدیدکنندگان می‌توانند با انتخاب گزینه جست‌وجو در کتابخانه، به منابع موجود دسترسی پیدا کنند و هر آنچه را که در رابطه با حوزه تخصصی این مجموعه است، مطالعه کنند. به‌علاوه امکان جست‌وجو در منابع بعضی کتابخانه‌های مرتبط مانند «آکادمی ملی المپیک» و دانشگاه‌ها نیز از این طریق میسر است.

وی اضافه کرد: استفاده از منابع موجود در کتابخانه برای پژوهشگران، استادان و دانشجویان تمام دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، در داخل کتابخانه رایگان است. همچنین این کتابخانه از نظرها و پیشنهادهای صاحب‌نظران عرصه‌های مختلف تربیت‌بدنی و علوم ورزشی در خصوص تأمین منابع مورد نیاز، استقبال می‌کند.

محدودیت فضای کتابخانه‌ای با وجود ۲۰ هزار مراجعه در سال

بهاری در رابطه با موقعیت مکانی این مجموعه فرهنگی ورزشی، اظهار کرد: کتابخانه ابرار با مساحتی حدود ۱۲۰۰ مترمربع، سال ۱۳۸۹ در منطقه پنج اصفهان تأسیس شده و دارای ۷۵۰۰ نسخه کتاب با موضوعات ورزش، سلامت روانشناسی و سایر مباحث مرتبط با تربیت‌بدنی است.

وی با اشاره به اینکه از این مساحت تنها ۳۰۰ مترمربع آن به کتابخانه اختصاص یافته است، افزود: بقیه فضای موجود در اختیار معاونت ورزشی قرار دارد.

مسئول کتابخانه ابرار شهرداری اصفهان تصریح کرد: کتابخانه با سیستم قفسه باز و با در اختیار قرار دادن میز پژوهش به استادان و دانشجویان، آمادگی ارائه خدمات کتابخانه‌ای به همه گروه‌ها و اقشار، به‌ویژه ورزشکاران و مربیان رشته‌های مختلف ورزشی را دارد.

به گفته وی، سالن مطالعه این کتابخانه در گذشته در دو طبقه مجزا، سالانه پاسخگو و پذیرای حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر مراجعه‌کننده زن و مرد بود اما متأسفانه در حال حاضر کتابخانه دارای یک سالن مطالعه کوچک با گنجایش ۹۰ نفر است. روزهای زوج، خواهران و روزهای فرد برادران می‌توانند از این سالن استفاده کنند.

بهاری با اشاره به وضعیت مخزن کتابخانه تخصصی ورزش و سلامت ابرار، گفت: این بخش شامل امانت و بازگشت کتاب به مراجعان، چیدمان کتاب، آماده‌سازی کتاب‌های دریافتی از بخش فنی کتابخانه مرکزی، تهیه لیست درخواست کتاب پیشنهادی برای بخش فنی و راهنمایی مراجعان برای دستیابی هرچه بهتر به کتاب‌ها و مقاله‌ها است.

برنامه‌ها و طرح‌های جنبی کتابخانه ابرار

وی درباره برنامه‌های جنبی کتابخانه تخصصی ابرار اظهار کرد: مسابقه کتاب‌خوانی، نشست با نویسندگان مطرح ورزشی، ایجاد باشگاه‌های مطالعاتی تخصصی ورزش، برگزاری نشست‌هایی با بزرگان ورزشی و آشنایی با تجربیات مفید آن‌ها، برپایی نمایشگاه کتاب‌های ورزشی و تعامل و هماهنگی با دانشکده‌های تربیت‌بدنی در اجرای برنامه‌های مشابه ورزشی از جمله برنامه‌هایی است که در قالب طرح‌هایی که ذکر شد، برگزار می‌شود.

مسئول کتابخانه تخصصی ابرار گفت: خدمات مرجع و ارائه راهنمایی تخصصی به مراجعه‌کنندگان، تکثیر و نسخه‌برداری از منابع موجود، جست‌وجو در پایگاه‌های اطلاعاتی شامل گنجینه و Sport Discus۴، جست‌وجو در منابع موجود در کتابخانه و بعضی کتابخانه‌های مرتبط مانند کتابخانه آکادمی ملی المپیک و تهیه متن کامل مقالات درخواستی متقاضیان مراجعه‌کننده، از دیگر فعالیت‌ها و خدماتی است که در این کتابخانه ارائه می‌شود.

به گزارش ایمنا، کتابخانه تخصصی ورزش و سلامت ابرار در خیابان توحید میانی، کوچه ۳۳ (کوی کلیسای مریم شرقی)، کوی شهید ورزنده منطقه پنج شهرداری اصفهان واقع شده است.

علاقه‌مندان به مطالعه کتاب‌های ورزشی و سلامت برای کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با این مجموعه می‌توانند با تلفن‌های ۰۳۱۳۶۲۶۶۸۵۵ ۰۳۱۳۶۲۶۶۸۵۹ داخلی ۱۲۶ تماس بگیرند.

کد خبر 597546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.