اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی برای احداث فرهنگسرای ادب

فرهنگسراها یکی از مهم‌ترین اماکن فرهنگی به‌شمار می‌رود که به دلیل ارتباط نزدیک با خانواده‌ها می‌تواند بر روند فرهنگ‌سازی موثر باشد؛ با توجه به این موضوع، احداث فرهنگسرای ادب در حسین‌آباد اصفهان در دستور کار شهرداری منطقه پنج قرار گرفت تا خدمات فرهنگی مورد نیاز شهروندان را ارائه کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لازمه داشتن یک شهر مدرن، ایجاد مراکز گسترده فرهنگی است تا همزمان با توسعه خدمات شهری، فرهنگ شهروندان نیز ارتقا یابد. در ایران چند سالی است که نهضت فعالیت‌های فرهنگی در شهرداری‌ها به‌ویژه در کلان‌شهرها ایجاد شده است و با توجه به اینکه امروزه نیاز اساسی جامعه شهری گسترش فرهنگ شهروندی است، می‌توان امیدوار بود با مشارکت شهروندان، از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کرد.

فرهنگسراها یکی از مهم‌ترین اماکن فرهنگی به‌شمار می‌رود که به دلیل ارتباط نزدیک با خانواده‌ها می‌تواند بر روند فرهنگ‌سازی در خانواده مؤثر باشد، لذا شهرداری منطقه پنج اصفهان در زیرمجموعه خود دو فرهنگسرا شامل سبحان، خانه فرهنگ اندیشه و دو کتابخانه به نام‌های شهید طاهری و میرعماد دارد.

با توجه به کمبود مکان و امکانات لازم جهت برگزاری اجتماعات و کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی، احداث فرهنگسرای ادب در دستور کار شهرداری منطقه پنج قرار گرفت که سال‌های زیادی در مباحث برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری قرار داشت و در حال حاضر در مراحل انتهایی عملیات اجرایی قرار دارد.

این فرهنگسرا که در بیش از یک‌هزار مترمربع احداث می‌شود، در شورای نامگذاری با عنوان «ادب» نامگذاری شد و بخش‌های مختلفی همچون سالن ورزشی، فضای آموزشی و مجموعه اداری شامل می‌شود.

پیشرفت ۹۰ درصدی احداث فرهنگسرای ادب

احمد رضایی، مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان می‌گوید: فرهنگسرای ادب یکی از پروژه‌هایی است که در خیابان حسین‌آباد منطقه پنج واقع شده است و توسط معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به پیشرفت حدود ۹۰ درصدی پروژه فرهنگسرای ادب، ادامه می‌دهد: مبلغ اجرایی پروژه مجموعه فرهنگی حسین‌آباد که در زمینی به وسعت ۳۷۰ مترمربع در سه طبقه روی پیلوت و یک طبقه زیرزمین در حال احداث است، ۱۵ میلیارد تومان است.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با بیان اینکه پروژه فرهنگسرای ادب در زیربنای ۱۱۰۶ متر مربعی ساخته می‌شود، خاطرنشان می‌کند: در این پروژه زیرزمین ۲۳۶ مترمربع، همکف ۲۱۶ مترمربع، طبقه اول ۲۱۶ مترمربع، طبقه دوم ۲۱۱ مترمربع و طبقه سوم ۱۷۷ مترمربع زیربنا دارد.

وی در خصوص امکانات پروژه فرهنگسرای ادب، می‌گوید: سالن‌های ورزشی، کلاس‌های آموزشی و سالن‌های چندمنظوره و کارگاهی برای این مجموعه در نظر گرفته شده است.

رضایی تصریح می‌کند: ۱۶۰۰ مترمکعب خاکبرداری، ۴۰۰ مترمکعب بتن‌ریزی و ۵۸ تن آرماتور برای احداث این پروژه مورد استفاده قرار می‌گیرد و احداث آن باعث ارتقای سطح فرهنگی، اجتماعی و ورزشی محله حسین‌آباد خواهد شد.

کد خبر 594244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.