کتابخانه‌ها نقش موثری در رشد فرهنگ عمومی دارند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی گفت: در فضای سخت افزار مشهد مقدس، کتابخانه‌ها نقش نرم‌افزار را ایفا می‌کنند. مجموعه‌هایی که می‌توانند نقش به‌سزایی در رشد فرهنگ عمومی داشته باشند.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان در نشست با مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری مشهد با هدف افزایش تعاملات فرهنگی این دو مجموعه، ضمن تبریک آغاز دهه ولایت و امامت اظهار کرد: نوع نگاه سازمان بازآفرینی فضاهای شهری شهردرای مشهد به مسائل فرهنگی مبتنی بر تحولات اساسی و مهم در شهر مقدس مشهد است. در فضای سخت افزایی شهر مشهد مقدس، کتابخانه‌ها نقش نرم‌افزار را ایفا می‌کنند. مجموعه‌هایی که می‌توانند نقش به‌سزایی در رشد فرهنگ عمومی داشته باشند.
وی با اشاره به نتایج موثر و مفید همکاری دو دستگاه، افزود: همکاری و هم افزایی اداره کل کتابخانه‌های عمومی و شهرداری باعث حرکت پرشتاب تر در مسیر آبادانی شهر می شود. تلاش ما بر این است تا با ارائه خدمات فرهنگی موثر به ویژه در مناطق کم برخوردار و دور افتاده علاوه بر اجرای عدالت فرهنگی و اجتماعی، رشد فرهنگ عمومی را نیز رقم بزنیم.
این مسئول همچنین از اقدامات صورت گرفته در خصوص راه اندازی کتابخانه مرکزی شماره دو در یکی از مناطق کم برخوردار شهر مشهد با همکاری شهرداری خبر داد.
سبزیان در خصوص مشارکت در اجرای رویدادهای فرهنگی مشترک که منتج به فرهنگ‌سازی عمومی با استفاده از ظرفیت کتابخانه‌های سیار و مستقر می‌شود، نیز اعلام آمادگی کرد.

مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری مشهد در ادامه اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های آبادانی کلان شهر مشهد باید این شهر را از محاسبات از قبل تعیین شده خارج کنیم. اولویت امروز رسیدگی به حداقل استانداردها در شهر مشهد مقدس به‌ویژه در مناطق کم برخوردار و دورافتاده است.
علی رضازاده همدانی ضمن قدردانی از اقدامات فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی و مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان ابراز امیدواری کرد، همیاری و همکاری دو دستگاه باعث افزایش سرانه‌های فرهنگی و اجتماعی در جهت رسیدن به استاندارهای لازم شود.

کد خبر 483517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.