پیوستن زنجان به طرح ملی تلاوت قرآن

دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد اسلامی گفت: استان زنجان روز چهارشنبه نخستین بار به طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب‌الرضا (ع) پیوست.

به گزارش ایمنا، حسین مقدم‌کیا روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی و هماهنگی یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم در زنجان افزود: بر این اساس یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم در مناطق شهری و روستایی استان زنجان اجرایی می‌شود.
وی پیشنهاد داد: نوجوانان و جوانان زنجانی از این فرصت برای کشف استعدادهای قرآنی بهره گیرند.
وی تاکید کرد: در این راستا برای حضور دختران هشت تا ۱۵ سال در مناطق شهری و روستایی زنجان در طرح ملی تلاوت برنامه ریزی شده است.
دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد استان زنجان از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است.
وی افزود: وجود حسینیه اعظم زنجان و مسجد جامع آن به عنوان پایگاه‌های نشر فرهنگ علوم دینی نشان می‌دهد که زنجان سال‌ها قبل در این زمینه پیشتاز بودند.
مقدم کیا افزود: به عنوان مثال وجود دختر خانمی حافظ قرآن در شهر گرماب خدابنده نشان می‌دهد که استعدادهای نهفته ای در استان زنجان وجود دارد.
وی تصریح کرد: طرح ملی تلاوت قرآن کریم همواره می‌کوشد تا استعدادهای قرآنی نوجوانان و جوانان در استان‌ها شناسایی و کشف کند.
یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب الرضا (ع) امسال نیز طرح به دو صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای ثبت نام می‌توانند از طریق سایت melitelavat.ir اقدام کنند.
طرح آموزش به صورت تقلیدی از قاریان برجسته انجام می‌گیرد، پس از ثبت نام، تا پایان شهریور ماه ۱۲ جلسه آموزشی شامل جلسات وبیناری، جلسه برای خانواده‌ها، جلسات توجیهی و جلسات با حضور استاد، برگزار می‌شود و قرآن آموز پس از شرکت در این کلاس‌ها و اتمام دوره، در آزمون‌های پایان دوره جهت سنجش برای حضور در دوره مقدماتی، شرکت می‌کند.

کد خبر 591423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.