۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
فواید مصرف زیاد پروتئین

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف نسبت بیشتری از پروتئین در حین رژیم لاغری منجربه انتخاب بهتر مواد غذایی می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی فواید مصرف زیاد پروتئین در حین رژیم لاغری، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، داده‌های پزشکی بیش از ۲۰۰ مرد و زن بین ۲۴ تا ۷۵ سال را مورد ارزیابی قرار دادند و شاخص توده بدنی آن‌ها نیز ثبت شد.

افراد شرکت‌کننده در مطالعه تشویق شدند که ۱۸ درصد از کالری دریافتی خود را به پروتئین بدون چربی مانند مرغ، گوشت قرمز فرآوری نشده، ماهی، حبوبات و لبنیات اختصاص دهند و تعادل کالری خود را صرف میوه‌ها، سبزیجات و غلات کامل کنند. آن‌ها از مصرف چربی‌های اشباع، غلات تصفیه شده، شکر و نمک منع شدند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که افزایش مقدار پروتئین حتی به میزان اندک از ۱۸ درصد غذای دریافتی یک فرد به ۲۰ درصد، تأثیر قابل توجهی بر کیفیت انتخاب‌های غذایی دارد. محققان به این نتیجه رسیدند که هر دو گروه کم‌پروتئین و پرپروتئین شرکت‌کننده در مطالعه به میزان یکسان وزن از دست دادند به طوری که تقریباً پنج درصد از وزن خود را در طول شش ماه از دست دادند. البته افرادی که پروتئین بیشتری مصرف می‌کردند، بهتر می‌توانستند توده عضلانی بدون چربی خود را حفظ کنند.

کد خبر 585564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.