۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
کاهش اشتها با چند روش طبیعی

افزایش مصرف پروتئین، مصرف فیبر به اندازه کافی، آرام غذا خوردن و افزایش مصرف آب، اشتها را کاهش می‌دهد و باعث کاهش وزن می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، زمانی که کالری سوزانده شده نسبت به کالری مصرفی بیشتر باشد، کاهش وزن رخ می‌دهد. ورزش کردن و پیروی کردن از رژیم غذایی سالم به چربی‌سوزی و در نهایت کاهش وزن کمک شایانی می‌کند، اما چندین روش طبیعی وجود دارد که به کاهش اشتها کمک می‌کند. در ادامه به بررسی تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم:

افزایش مصرف پروتئین

هضم پروتئین معمولاً به زمان بیشتری نیاز دارد به همین دلیل مصرف آن بیشتر در رژیم غذایی به مهار گرسنگی و سرکوب اشتها کمک می‌کند. می‌توان پروتئین را جایگزین کربوهیدرات و چربی کرد در این صورت متابولیسم افزایش پیدا می‌کند و هورمون گرسنگی نیز کمتر تولید می‌شود. ثابت شده که پروتئین برای بهبود سلامت استخوان‌ها و کاهش سطح فشار خون نیز مفید است. غذاهای حاوی پروتئین که می‌توان آن‌ها را در رژیم غذایی جای داد شامل سفیده تخم‌مرغ، گوشت بدون چربی، ماهی، لوبیا، نخود و کینوا می‌شود.

مصرف فیبر به اندازه کافی

مصرف فیبر کافی به عنوان یک سرکوب‌کننده طبیعی اشتها عمل می‌کند و باعث کاهش کالری دریافتی و در نهایت کاهش وزن می‌شود. فیبر میزان تولید هورمون‌های دخیل در کنترل اشتها را تنظیم می‌کند و باعث افزایش تولید هورمون‌هایی مانند کوله‌سیستوکینین می‌شود که باعث احساس سیری می‌شود. همچنین فیبر سرعت حرکت غذا در روده را کاهش می‌دهد و سطح قند خون را نیز کنترل می‌کند. مواد غذایی سرشار از فیبر شامل جو دو سر، برنج قهوه‌ای، هویج، چغندر، کلم بروکسل، کلم بروکلی، ذرت بوداده و دانه چیا می‌شود.

آرام غذا خوردن

آهسته غذا خوردن، به سرکوب گرسنگی کمک می‌کند. بعد از غذا خوردن روده هورمونی به نام گرلیم را سرکوب و هورمون‌های سیری را ترشح می‌کند؛ هورمون گرلین گرسنگی را کنترل می‌کند. این هورمون‌ها به مغز اعلام می‌کنند که شما غذا خورده‌اید، سپس با کاهش اشتها و ایجاد احساس سیری به شما در توقف غذا خوردن کمک می‌کند. همچنین آهسته غذا خوردن به هضم آسان‌تر غذا نیز کمک می‌کند.

افزایش مصرف آب

آب، بهترین سرکوب‌کننده طبیعی اشتها است زیرا فواید زیادی دارد و عوارض جانبی خاصی ندارد؛ به طوری که علاوه بر هیدراته نگه داشتن بدن، به کاهش گرسنگی و اشتها نیز کمک می‌کند. نوشیدن مقدار زیادی آب در هر ساعت یا حداقل قبل از هر وعده غذایی، باعث می‌شود قسمت زیادی از فضای معده پر شود و سیگنال‌هایی به مغز ارسال شود که فرد احساس سیری کند. نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که نوشیدن دو فنجان آب قبل از هر وعده غذایی کمک زیادی به کاهش اشتها می‌کند.

کد خبر 584290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.