پرهیز از کارهای تکراری شرط حمایت بیشتر از فعالیت‌های قرآنی است

مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی گفت: بهترین نسخه امیدآفرین و آرام بخش، قرآن کریم است که حاج قاسم را تبدیل به سردار دل‌ها کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، حامد منیری در آیین اختتامیه هفته قرآن و عترت استان گلستان، اظهار کرد: همت دولت مردمی و وزیر انقلابی فرهنگ و ارشاداسلامی این است که گشایشی در امورات مردم علاوه بر حوزه اقتصاد در عرصه فرهنگ هم اتفاق بیفتد.

به گفته وی، وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی توجه ویژه ای به مقوله قرآن و عترت دارند و دستورات زیاد و راهگشایی هم در این باره دادند که یکی از آن‌ها این بود که فعالان قران و عترت در صندوق هنر دیده و از رفاهیات برخوردار شوند.

وی ادامه داد: قبول داریم که این حوزه، حوزه مغفولی است، چرا که جذابیت‌های دیگر که عمدتاً دنیوی هستند طبیعی است که سبب غفلت و فاصله می‌شود و همین گاهی عرصه را بر قرآنیان تنگ می‌کند.

منیری ادامه داد: عی کردیم با دو عنوان شامل هفته‌های قرآن و عترت و جشنواره‌ها، عرصه و زمینه‌ای فراهم کنیم که فرموده‌های مقام معظم رهبری تجلی یابد و هنر، نوجوان و مسجد معنا پیدا کند چراکه در چنین جلساتی نوجوانان و جوانان می‌توانند قابلیت‌های خود را عرضه کرده و در صحنه‌های اجتماعی ورود کنند.

وی اضافه کرد: در همین راستا در ۲۵ رشته در سراسر کشور این جشنواره‌ها و هفته‌ها برگزار می‌شود تا منجر به این شود که جوانانی بدرخشند. ضمن اینکه در یکی دو ماه اخیر جشنواره تبیین را در پنج استان شروع کردیم که اثرگذاری بیشتری هم دارد.

مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی گفت: این ظرفیت را داریم که قرآن و عترت را در فضای جذاب و هنری برای عموم مردم و جوانان فراهم کنیم. چه بخواهیم و نخواهیم در جنگ شناختی و ترکیبی قرار گرفتیم تا نسخه‌های اشتباه بدهند و مردم را ناامید کنند.

منیری تاکید کرد: بهترین نسخه امیدآفرین و آرامش بخش قرآن کریم است که سردار سلیمانی را تبدیل به سردار دل‌ها کرد. باید دست به دست هم دهیم و توجه ویژه‌تری به موسسه‌های مردمی کنیم و مسئولان حمایت‌ها را بیشتر کنند. مشکلات و موانعی هم هست که باید با صبر بیشتر برای رفع آنها قدم برداریم.

وی اضافه کرد: شرط ارتقا و حمایت‌های بیشتر، نوآوری و پرهیز از کارهای تکراری و انحرافی است. تبیین مقابل انحراف است کاری که چنین ویژگی داشته باشد فاخر است.

پرهیز از کارهای تکراری شرط حمایت بیشتر از فعالیت‌های قرآنی است

منیری یادآور شد: در نمایشگاه قرآن که بعد از دو سال تعطیلی برگزار شد و حدود ۴۰ روز فرصت داشتیم نمایشگاه را برپا کنیم اما بالغ بر یک میلیون نفر بازدید کردند که نشان از توجه و علاقه مردم به این حوزه است.

این مسئول به همکاران فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان توصیه کرد: این حال را حفظ کنید و از آن فاصله نگیرید که این مصداق توجه و شکرگزاری است. این همدلی، خوشرویی و طیب خاطر و آرامشی که در فعالیت می‌کنید و دیگران متوجه این همدلی و وفاق می‌شوند و هیچ منیتی وجود ندارد را همچنان حفظ کنید.

گفتنی است، آیین اختتامیه هفته قرآن و عترت استان گلستان امروز پنج شنبه در سالن اصلی تالار فخرالدین اسعد گرگانی با تجلیل از خانواده معظم شهدای قرآنی و پیشکسوتان و نخبگان قرآنی مقام آور، برگزیدگان مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم و جشنواره فرهنگی و هنری هفته قرآن و عترت برگزار شد.

بازدید از نمایش خیابانی در محوطه تالار فخرالدین اسعد گرگانی، افتتاح نمایشگاه خوشنویسی و نقاشی با موضوع قرآن و عترت و همچنین بازدید از موسسات قرآنی شهر گرگان از دیگر برنامه‌های حامد منیری در این مراسم بود.

کد خبر 574664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.