هنر ابزار مناسبی برای رساندن پیام دین است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سرود کم نظیری که اخیرا مورد توجه نسل جدید قرار گرفته است، از عنصر هنری شعر و سرود بوده است و اجتماع کم نظیری را در قلب تهران بوجود می آورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدمهدی اسماعیلی امروز-یکشنبه هشتم خردادماه- در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره شعر و عکس «شکوه جمعه» در مجتمع فرهنگی آموزشی آدینه تهران، اظهار کرد: دیدگاه دولت و نظام این است که فعالیت فرهنگی و هنری در قالب هنر به مردم عرضه شود.

به گفته وی، اگر فعالیت‌های فرهنگی را از نماز جمعه و مساجد جدا کنیم در واقع برای خودمان مشکل ایجاد کرده‌ایم چون در فضاهایی که این اتحاد وجود داشته است موفق بوده ایم ولی هرجا که افتراق بوجود آمد، دچار آسیب شده ایم و حتی هزینه هم داده‌ایم.

وی تصریح کرد: بازگشت فعالیت‌های فرهنگی و هنری به مساجد ضروری است. مساجد محور این دست فعالیت‌ها هستند و امروز کارهای خوبی در مصلاها و مساجد کشورمان صورت می‌گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نقش مهم و کم‌نظیر شاعران، مداحان و خوانندگان در ترویج روحیه ایثار و از خودگذشتگی در دوران دفاع مقدس، ادامه داد: این مهم از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که هنر در خدمت مفاهیم دینی و مذهبی قرار گرفته است.

اسماعیلی با اشاره به اهمیت شعر در ایجاد روحیه انقلابی بین اقشار مختلف مردم اشاره کرد و گفت: سرود کم‌نظیری که در روزهای اخیر با نام «سلام فرمانده» در کشور مورد توجه نسل جدید نوجوان ما قرار گرفته، از عنصر هنری شعر و سرود برای انتقال مفاهیم استفاده کرده است و توانسته این اجتماع عظیم را در قلب تهران و دیگر مناطق کشورمان ایجاد کند.

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در ادامه گفت: نقشی که خطبه‌های نماز جمعه در انسجام بخشی به جامعه مؤمنان و تحقق آرمان‌های مشترک و تمدن اسلامی دارد، غیرقابل انکار است.

وی تاکید کرد: اجرای این جشنواره حکایت از رویکردی است که در ستاد با دعوت از هنرمندان دنبال می‌کنیم تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت نماز جمعه به وظیفه خودمان عمل کرده باشیم.

علی اکبری با بیان اینکه این جشنواره آغاز خوبی بود و عکس‌های این جشنواره بسیار جذاب است، خاطر نشان کرد: این آغازی برای فعالیت در عرصه فرهنگی است.

به گزارش ایمنا، در پایان این مراسم، برگزیدگان جشنواره «شعر نماز جمعه» و دومین جشنواره عکس «شکوه جمعه» تقدیر شدند.

کد خبر 578437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.