۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
نحوه مصرف ویتامین D چگونه است؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مکمل ویتامین D باید همراه با ویتامین K مصرف شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیشتر افراد ویتامین D را با مشورت پزشک یا حتی بدون نسخه پزشک مصرف می‌کنند. با وجود اینکه مصرف مکمل‌های ویتامین D همراه با در معرض نور خورشید قرارگرفتن ضروری است، اما لازم است به درستی و طبق میزان توصیه شده مصرف شود.

نقش ویتامین D در بدن چیست؟

ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی است که در غذاهایی مانند ماهی چرب، لبنیات و تخم‌مرغ یافت می‌شود. زمانی که پوست بدن در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد نیز این نوع ویتامین تولید می‌شود. ویتامین D با افزایش میزان جذب کلسیم روده‌ای نقش اصلی را در تنظیم متابولیسم کلسیم ایفا می‌کند، به همین دلیل مصرف ویتامین D جهت پیشگیری از بروز شکستگی استخوان توصیه می‌شود. زمانی که مقدار کافی کلسیم در بدن وجود نداشته باشد، ویتامین D ذخایر استخوان را جذب می‌کند، در این صورت خطر ابتلاء به پوکی استخوان و تحلیل استخوان افزایش پیدا می‌کند.

چه زمانی وجود ویتامین D در بدن مشکل‌ساز است؟

وجود ویتامین D زیاد در بدن افراد باعث بروز کلسیفیکاسیون عروق خونی می‌شود و خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی‌عروقی را افزایش می‌دهد. اشکال اصلی مصرف مکمل‌های ویتامین بدون مشورت با پزشک، این است که نمی‌دانیم چه زمانی مصرف آن‌ها را قطع کنیم. در این صورت، ممکن است بیش از نیاز بدن ویتامین مصرف کنیم و خطر ابتلاء به بیماری‌های خاص افزایش پیدا کند. مصرف بیش از حد ویتامین D باعث جذب بیش از حد کلسیم در بدن می‌شود، به این وضعیت هیپرکلسمی گفته می‌شود. توصیه شده است که روزانه بین ۱۰ تا ۲۰ گرم ویتامین D مصرف کنید.

نحوه مصرف ویتامین D چگونه است؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مکمل ویتامین D باید همراه با ویتامین K مصرف شود؛ زیرا مصرف این دو ویتامین با یکدیگر نقش تقویت‌کننده در متابولیسم و افزایش تراکم استخوان را دارد. بسیاری از متخصصان معتقدند که کمبود ویتامین K در بدن خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی‌عروقی را افزایش می‌دهد. ویتامین K نوع دیگری از ویتامین محلول در چربی است که در دو نوع وجود دارد: ویتامین K1 که در سبزیجات با برگ سبز وجود دارد و ویتامین K2 که عمدتاً در لبنیات تخمیر شده وجود دارد و توسط باکتری‌های اسید لاکتیک در روده تولید می‌شود. کمبود ویتامین K در بدن علاوه بر این که خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی‌عروقی را افزایش می‌دهد، باعث بروز پوکی استخوان نیز می‌شود. توصیه شده است که روزانه ۷۰ میکروگرم ویتامین K1 مصرف کنید.

کد خبر 570366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.