راهنمای خرید دستگاه فشارسنج (دستگاه فشار خون) خانگی

اگر می‌خواهید یک دستگاه فشارسنج مناسب برای منزل خود تهیه نمایید طیف گسترده‌ای از مدل‌های متنوع و قیمت‌های مختلف پیش روی شما است.

انواع فشار سنج با ویژگی‌های متنوع برای کاربری‌های مختلف مناسب می‌باشند. در برخی موارد یکسری محدودیت برای خرید فشارسنج وجود دارد به طور مثال افراد ناشنوا نمی‌توانند از فشارسنج هایی که با صدا اندازه فشار خون را مشخص می‌کنند خریداری کنند.واقعیت این است که بهترین فشارسنج وجود ندارد، هر خانواده باید با توجه به نیاز خود اقدام به خرید دستگاه فشار سنج مناسب کند.

آیا وجود دستگاه فشار سنج در منزل ضروری است؟

خطر ابتلاء به فشار خون بالا در هر فرد پس از ۴۰ سالگی افزایش می‌بابد و از آنجایی که فشار خون بالا یک قاتل خاموش می‌باشد، بدون آنکه از وجود آن با خبر شویم تأثیرات جبران ناپذیری بر سلامت ما می‌گذارد. به غیر از سن عوامل دیگری مانند ژنتیک، سبک زندگی (عادات غذایی نامناسب، مصرف دخانیات و الکل، استرس) و محل زندگی نیز در افزایش یا کاهش فشار خون مؤثر هستند. باید در نظر داشته باشیم فشار خون پایین به اندازه فشار خون بالا خطر آفرین است. در نتیجه وجود دستگاه فشار سنج مناسب در هر خانه ضروری است تا هر فرد به صورت منظم فشار خون خود را اندازه‌گیری نماید و اقدامات لازم را در جهت کنترل آن انجام دهد.

فشار سنج خوب چی بخرم؟

در این متن به شما کمک می‌کنیم تا انتخاب درستی در خرید دستگاه فشار خون داشته باشید.

دستگاه فشار خون از جمله تجهیزات پزشکی هست که مدل‌های متنوعی دارد از جمله فشار سنج جیوه‌ای، فشار سنج عقربه‌ای و فشار سنج دیجیتالی. اغلب این فشار سنج‌ها بازویی می‌باشند اما فشار سنج دیجیتال دارای دو مدل فشار سنج بازویی و فشار سنج مچی می‌باشد که در ادامه مفصل‌تر توضیح خواهیم داد.

انواع فشار سنج

فشارسنج جیوه‌ای

این نوع از فشارسنج دارای یک لوله پر از جیوه است. دو طرف لوله اعدادی وجود دارد که فشار ماکسیمم و مینیموم را نمایش می‌دهد. این دستگاه سنجش فشار خون دارای یک کاف بازویی و پوار است.

فشارسنج جیوه‌ای به عنوان دقیق‌ترین دستگاه فشار خون معروف است. خیلی از افراد معتقدند این تصوری اشتباه است، و دلیل این تصور وجود همیشگی این نوع فشار سنج در بیمارستان و مراکز درمانی است. اما فشار سنج جیوه‌ای به عنوان مهم‌ترین استاندارد برای اندازه‌گیری فشار خون شناخته شده است. خرید فشارسنج جیوه‌ای برای منزل پیشنهاد نمی‌شود زیرا جیوه به عنوان یک ماده سمی شناخته شده و وجود آن در منزل خطر آفرین است.

فشارسنج عقربه‌ای

فشارسنج عقربه‌ای، دارای یک کاف بازویی، پوار، صفحه نمایش عقربه‌ای (که هر درجه بر آن نمایان‌گر یک میلی‌متر جیوه می‌باشد) و گوشی پزشکی است. فشارسنج عقربه‌ای فشار خون افراد را توسط شنیدن صدای نبض اندازه‌گیری می‌کند. شخصی که گوشی پزشکی بر گوش دارد با شنیدن می‌تواند فشار خون سیستولیک و دیاستولیک را مشخص کند. این نوع فشارسنج دقت بالایی دارد، قیمت فشارسنج عقربه‌ای بسیار مناسب است و علاوه بر این با دوام تر می‌باشد. کارکردن با این دستگاه نیاز به آموزش دارد به همین علت برای پزشکان مناسب‌تر است. این دستگاه توسط برندهای معتبر دنیا ساخته شده است. اگر از خرید آن مطمئن هستید می‌توانید با یک جستجوی ساده بهترین مارک فشار سنج عقربه‌ای را بیابید.

دستگاه فشار دیجیتال

دستگاه دیجیتال فشار خون دارای دو نوع دستگاه فشار مچی و فشار سنج بازویی می‌باشد. فشارسنج دیجیتالی فشار خون را در کوتاه‌ترین زمان در صفحه نمایش نشان می‌دهد، علاوه بر فشار خون شاخص‌های دیگری را نیز اندازه می‌گیرد. اما قیمت فشارسنج دیجیتالی نسبت به سایر دستگاه‌های فشار خون بالاتر است.

دستگاه فشارسنج مچی یا فشارسنج بازویی

فشارسنج دیجیتالی بازویی نسبت به فشارسنج مچی دقت بالاتری دارد زیرا ارتفاع مناسب‌تری نسبت به قلب دارد. نحوه گرفتن فشار خون با دستگاه دیجیتال مچی برای برخی افراد راحت‌تر است و همین موضوع دلیل انتخاب این دستگاه می‌باشد. کالیبره کردن دستگاه فشار خون دیجیتال با هدف تشخیص میزان خطا و اصلاح آن انجام می‌گیرد. البته این فرایند برای تمام دستگاه‌های فشارسنجی که مدت طولانی بی استفاده مونده یا بر اساس موقعیت زندگی تغییر زیادی در ارتفاع داشته‌اند انجام می‌گیرد. بهترین راه تشخیص خطای دستگاه فشارسنج دیجیتال مقایسه آن با یک دستگاه فشارسنج پزشکی است. اینبار که برای معاینه به مطب پزشک می‌روید دستگاه فشار خود را همراه داشته باشید تا اعداد آن را با دستگاه سنجش فشار خون پزشک چک نمائید.

راهنمای خرید دستگاه فشارسنج (دستگاه فشار خون) خانگی

فشارسنج عقربه‌ای یا فشارسنج دیجیتال

همانطور که گفتیم خرید فشارسنج پزشکی برای کاربری خانگی ما را با یکسری محدودیت رو به رو می‌کند. افراد سالمند یا ناتوان نیاز به دستگاهی دارند که در راحت‌ترین حالت و کوتاه‌ترین زمان ممکن آن‌ها را به نتیجه برساند.

دستگاه فشارسنج دیجیتال نسبت به عقربه‌ای شاخص‌های بیشتری را نشان می‌دهد. برای مثال فشارسنج دیجیتالی، ضربان قلب، آخرین نتایج، میانگین نتایج اخیر را نمایش می‌دهد. انواع پیشرفته‌تر این دستگاه‌ها شاخص‌های تخصصی‌تری هم دارند. اغلب مدل‌های فشار سنج‌های دیجیتالی هشدار بالا یا پایین بودن فشار خون دارند. علاوه بر این فشارسنج دیجیتال دارای یک صفحه نمایش بزرگ است که افراد مسن بتوانند اعداد را به راحتی بخوانند.

اما پیشنهاد ما برای افرادی که در خواندن اعداد دچار مشکل می‌شوند، فشار سنج سخنگو است. قیمت فشارسنج سخنگو نسبت به فشارسنج دیجیتال عادی از همان برند گران‌تر می‌باشد اما اغلب می‌توانید این فشار سنج را با قیمت مناسب بیابید. قیمت فشارسنج سخنگو مورد نظر خود را می‌توانید با سایر فشار سنج‌ها مقایسه کنید و سپس اقدام به خرید نمائید.

یکی از مهم‌ترین نکته‌های فشارسنج دیجیتال، زمان اندازه‌گیری است. این دستگاه، بیمار را کمتر از یک دقیقه از نتیجه مطلع می‌کند.

ضمن اینکه طول عمر دستگاه فشارسنج عقربه‌ای نسبت به فشار سنج دیجیتالی بسیار بیشتر است و قیمت آن نیز حدود یک سوم تا یک چهارم فشار سنج دیجیتال است. قیمت دستگاه فشار خون نیز یکی از موارد تأثیرگذار در انتخاب می‌باشد.

اهمیت خرید بهترین فشارسنج

فشار سنج پزشکی به صورت مستقیم با جان انسان سر و کار دارد زیرا اعدادی به ما می‌دهد که طبق آن یکسری اقدام پزشکی انجام می‌شود. کمترین خطایی در عدد نشان داده شده ممکن است خسارت جبران ناپذیری برای انسان به همراه داشته باشد. در نتیجه برای خرید فشار سنج اولین نکته‌ای که باید به آن توجه شود دقت اندازه‌گیری دستگاه و کیفیت آن است.

بهترین دستگاه فشار خون مخصوص شما

همانطور که گفتیم در خرید فشارسنج برای هر خانواده یکسری محدودیت وجود دارد. اولین موضوع قیمت فشارسنج است. نکات دیگر قابل توجه نیاز ما از دستگاه با توجه به محدودیت‌های فردی که داریم و کیفیت دستگاه فشار خون است. موارد مختلفی از جمله کیفیت، دقت اندازه‌گیری، نوع فشارسنج و شاخص‌های آن بر قیمت فشار سنج تأثیرگذار است. اما اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم دقت اندازه‌گیری دستگاه فشارسنج است.

اگر به دنبال بهترین مارک فشارسنج دیجیتالی هستید، می‌توانیم از فشارسنج بیورر، فشارسنج امرون، فشارسنج رزمکس، فشارسنج سیتیزن و فشارسنج گلامور نام ببریم که بهترین فشارسنج دیجیتال و جزو پرفروش‌ترین فشارسنج‌ها می‌باشند. اما پیشنهاد ما به شما این است، به دنبال خرید بهترین مارک دستگاه فشار خون نباشید. محدودیت و نیازهای خود را شناسایی کنید و بر اساس آن‌ها بهترین دستگاه فشار خون مناسب خانواده خود را خریداری نمائید.

کارشناسان ما در فروشگاه تجهیزات پزشکی زیمانو آماده هستند تا به رایگان به شما در زمینه انتخاب و خرید بهترین دستگاه فشارسنج متناسب با نیاز شما مشاوره دهند:

https://zeemano.com

کد خبر 566417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.