۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
علائم کمبود ویتامین‌ها در بدن

کمبود ویتامین C در بدن موجب بروز علائمی مانند ریزش مو، خستگی و کم‌خونی می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، زمانی که نوعی ویتامین در بدن کاهش پیدا کند، فرد دچار علائم خاص می‌شود. برای نمونه، دندان‌ها و استخوان‌های ضعیف نشان‌دهنده کمبود ویتامین D بدن است، در حالی که لب‌های ترک خورده و خونریزی لثه‌ها نشان می‌دهد که ویتامین B و C بدن کاهش یافته است. ترک پاشنه پا نیز ممکن است به دلایل مختلف از جمله کمبود ویتامین در بدن رخ دهد، کمبود ویتامین C، E و B3 باعث بروز این مشکل می‌شود؛ البته ترک پاشنه پا ممکن است به دلیل دیگر بیماری‌ها مانند اگزما، دیابت یا کم‌کاری تیروئید نیز رخ دهد.

علائم کمبود ویتامین B3

ویتامین B3 که با نام نیاسین نیز شناخته می‌شود، برای سلامت پوست و مغز ضروری است. علائم کمبود این نوع ویتامین شامل از دست دادن حافظه، اسهال، درماتیت و قرمزی زبان می‌شود. گاهی اوقات کمبود ویتامین B3 باعث بروز قرمزی و تحریک پوست در قسمت‌هایی از بدن مانند دست، پا، گردن و غیره می‌شود.

علائم کمبود ویتامین C

ویتامین C به بهبود سلامت لثه و پوست کمک شایانی می‌کند. کمبود این نوع ویتامین باعث بروز نوعی بیماری به نام اسکوربوت می‌شود که علائم آن شامل خونریی لثه، خونریزی اطراف فولیکول‌های مو و بهبود آهسته زخم‌ها می‌شود. ریزش مو، خستگی و کم‌خونی جز دیگر علائم کمبود ویتامین C است.

علائم کمبود ویتامین E

ویتامین E به بهبود عملکرد سیستم ایمنی، سلول‌ها و گردش خون کمک شایانی می‌کند. این ویتامین که به عنوان ویتامین زیبایی نیز شناخته می‌شود، باعث سلامت پوست و مو می‌شود. کمبود ویتامین E باعث بروز علائمی مانند ضعف عضلانی، از دست دادن حس لامسه و خشکی پوست، چروک و پیری پوست زودرس می‌شود.

روش درمان ترک پاشنه پا

ازآنجاکه خشکی دلیل اصلی بروز ترک پاشنه پا است، حفظ رطوبت پوست بسیار اهمیت دارد. افزایش مصرف آب، نخستین و اساسی‌ترین اقدام برای آبرسانی به پوست می‌شود. همچنین افراد می‌توانند با استفاده از یک اسفنج و کرم‌هایی که حاوی اوره یا اسید لاکتیک هستند، پوست پاشنه پا خود را لایه‌برداری کنند تا سلول‌های مرده پوست از بین برود. لوسیون‌ها و کرم‌های مخصوص پا و پوشیدن جوراب می‌تواند به حفظ رطوبت پوست کمک شایانی کند. افراد می‌توانند از محصولاتی که برای پوست پاشنه پا تولید شده است، استفاده کنند تا روند بهبود تسریع یابد.

کد خبر 558238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.