آموزش مرحله به مرحله و طرز تهیه سالاد اندونزی با کشمش و کلم + نکات کلیدی و خواص کشمش

مواد لازم و آموزش مرحله به مرحله‌ طرز تهیه‌ سالاد اندونزی با کشمش و کلم به همراه نکات مهم برای آماده سازی آن در این مطلب آموزش داده شده است.

به گزارش ایمنا، سالادها از محبوب ترین غذاهای افراد رژیمی محسوب می‌شوند، بنابراین باید میزان کافی انرژی و ویتامین را به بدن این افراد منتقل کنند. سالاد اندونزی از سالادها ی معروف و محبوب کشور اندونزی است که در ایران و سایر کشورها طرفداران زیادی دارد. این سالاد خوشمزه دارای مواد غذایی مفید است و در رستوران‌ها و انواع کافه‌ها سرو می‌شود. این سالاد با ذائقه ایرانی‌ها سازگار است به همین دلیل مانند سالاد الویه و سالاد ماکارونی محبوب سفره‌های ایرانی‌ها شده است. همچنین به دلیل وجود کشمش در تهیه این سالاد، افراد رژیمی می‌توانند از تأثیر سالاد اندونزی در کاهش وزن خود اطمینان حاصل کنند.

مواد لازم برای تهیه سالاد اندونزی با کشمش و کلم

کلم برگ قرمز ۱ پیمانه
کلم برگ سفید ۲ پیمانه
هویج ۲ عدد
خیارشور ۴ عدد
نخود فرنگی نصف پیمانه
ذرت نصف پیمانه
کالباس نصف پیمانه
سس مایونز نصف پیمانه
کشمش پلویی به مقدار لازم
نمک، پودر آویشن، پودر سیر و فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه سالاد اندونزی با کشمش و کلم

آموزش مرحله به مرحله و طرز تهیه سالاد اندونزی با کشمش و کلم + نکات کلیدی و خواص کشمش

مرحله اول

در ابتدا باید هویج‌ها را بشویید و پوست آنها را با پوست کن تمییز کنید. هویج‌ها را قطعه قطعه خرد کنید. سپس به سراغ بخار پز کردن هویج‌ها بروید. شما می‌توانید ابتدا هویج‌ها را بخار پز کنید سپس آنها را خرد کنید.

مرحله دوم

در این مرحله، یک قابلمه بردارید و تا نیمه آن را پر کنید. سپس آبکش را روی درب قابلمه قرار دهید و هویج‌ها را داخل آبکش بریزید تا با بخار آب پخته شوند. بخارپز کردن هویج باعث می‌شود که فیبر موجود در آن از بین نرود.

مرحله سوم

برگ‌های کلم سفید و قرمز را جدا کنید و آن را با آب به خوبی بشویید. سپس روی تخته برگ‌های کلم را به صورت رشته‌ای و نازک خرد کنید.

مرحله چهارم

نخود فرنگی‌های فریزری را در قابلمه‌ای بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه آنها را بجوشانید. اگر نخود فرنگی شما کنسروی است باید آنها را بیست دقیقه در آب جوش قرار دهید.

مرحله پنجم

در این مرحله ذرت‌ها را در قابلمه‌ای دیگر در مقداری آب قرار دهید و اجازه دهید تا به مدت ۵ دقیقه با آب بجوشد. سپس پس از پخته شدن، آن را به همراه نخود فرنگی‌ها آبکشی کنید.

مرحله ششم

هویج‌ها را پس از بخارپز شدن با قسمت متوسط رنده کنید. این کار را برای خیار شورها نیز تکرار کنید.

مرحله هفتم

کالباس‌ها را می‌توانید مانند برگ‌های کلم یا آنها را با کارد روی تخته به شکل رشته‌ای برش دهید و یا با قسمت درشت رنده آنها را رنده کنید.

مرحله هشتم

همه مواد را به کاسه مورد نظرتان اضافه کنید و کشمش پلویی پاک شده و شسته شده‌ای که قبلاً برای سالاد خود در نظر گرفته اید را به مواد داخل کاسه اضافه کنید.

مرحله نهم

پودر آویشن، پودر سیر، فلفل سیاه و نمک را به همراه سس مایونز به مواد اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا مواد یکدست و مخلوط شوند. روی ظرف را با سلفون بپوشانید و در یخچال قرار دهید تا خنک شود. پس از یک ساعت سالاد اندونزی شما با کشمش و کلم آماده سرو است.

آموزش مرحله به مرحله و طرز تهیه سالاد اندونزی با کشمش و کلم + نکات کلیدی و خواص کشمش

نکات کلیدی برای تهیه سالاد اندونزی با کشمش و کلم

  • در مرحله دوم توجه کنید که آبکش شما نباید با آب داخل قابلمه تماس برقرار کند و آب پز شود بلکه قرار است که به صورت بخار پز یعنی با بخار آب پخته شود.
  • می‌توانید به جای خرد کردن کلم‌ها از رنده کردن آنها استفاده کنید.
  • مدت لازم برای خنک شدن سالاد اندونزی شما در یخچال از ۱ تا ۲ ساعت قابل تغییر است.
  • سالاد اندونزی با قارچ، سیب زمینی و ماکارونی نیز می‌تواند تهیه و سرو شود.
  • به جای کالباس می‌توان از مرغ استفاده کرد.
  • کمی شوید نیز می‌توان به مواد اولیه افزود.

خواص کشمش

کشمش دارای خواص بسیاری است. این میوه خشک دارای انرژی فراوان و چربی کم است بنابراین در رژیم غذایی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. کشمش خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و برای جلوگیری از پوکی استخوان‌ها و تخریب دندان و لثه‌ها بسیار مفید است. این ماده غذایی از ویتامین D و B و کلسیم، آهن و پتاسیم برخوردار است. کشمش سرشار از فیبر بوده و می‌تواند فرد را از ابتلاء به سرطان و پیری نجات دهد. کشمش چربی سس را می‌گیرد و فیبر و آهن غذا را افزایش می‌دهد. کاهش کلسترول خون، کاهش استرس، رفع یبوست، کاهش وزن، سلامتی چشم، تقویت اعصاب و رفع گرفتگی عضلات از دیگر خواص چشمگیر کشمش محسوب می‌شود.

کد خبر 522177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر فراهانی IR ۰۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 0
    از این سالاد خیلی خوشم میاد.