بازگشایی مدارس اتریش / اعمال مقررات ضدکرونایی

بیش از ۶۵۰ هزار کودک در ایالات اتریشی تیرول، اشتایرمارک، فورآرلبرگ، زالتسبورگ، اوبراسترایش و کرنتن در اولین روز سال تحصیلی در مراکز آموزشی حضور پیدا کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دولت اتریش مرحله امنیت سه هفته‌ای را در سراسر مدارس آغاز کرده است که طی آن، دانش‌آموزان باید طی سه مرحله و در هر هفته یک تست کرونا انجام دهند. دولت در نظر دارد طی این مرحله، میزان نرخ شیوع بیماری کووید -۱۹ از طریق دانش‌آموزان را مورد ارزیابی قرار دهد تا اقدامات بهتری را برای پیشگیری از شیوع بیماری بین آنان تا پایان سال تحصیلی اتخاذ کند.

بعضی از نقاط اتریش نظیر وین، نیدراسترایش و بورگن‌لاند یک هفته پیش از سایر شهرها مدارس را باز کرده و اقدامات اعمال شده را به اجرا در آوردند. طی این یک هفته، تنها در مدارس پایتخت اتریش نتیجه تست کرونای ۴۵۰ نفر مثبت شد و ۱۲۰ کلاس درسی در وضعیت قرنطینه کامل قرار گرفت.

بازگشایی مدارس اتریش / اعمال مقررات ضدکرونایی

وزیر آموزش و پرورش اتریش مخالفت خود را با قرنطینه کامل کلاس‌ها اعلام و ادعا کرد که اعمال مقررات سختگیرانه بر روابط بین دانش‌آموزان می‌تواند اثربخش‌تر از قرنطینه باشد. مدیران مدارس موظف خواهند بود پس از مثبت شدن تست هر دانش‌آموز تنها او را در وضعیت قرنطینه قرار دهند و سایرین با رعایت اصول بهداشتی به صورت گروهی در کلاس‌های درس حضور پیدا کنند. دانش‌آموزان مبتلا به ویروس کرونا می‌توانند تنها پس از گذشت هفت روز قرنطینه به کلاس‌های خود باز گردند.

جالب است بدانید که استفاده از ماسک حین حضور در کلاس برای دانش‌آموزان اجباری نیست و آن‌ها می‌توانند در هر زمانی که مایل بودند، ماسک بزنند. انجام تست کرونا نیز در مدارس انجام می‌شود با این حال، والدین می‌توانند در بیرون از مدرسه از فرزندان خود آزمایش بگیرند و نتیجه را به مدیران مدرسه تحویل دهند.

کد خبر 521968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.