شمال غرب کشور میزبان سامانه بارشی جدید است / بارندگی‌ها همچنان ادامه دارد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور، از تداوم بارندگی در مناطقی از کشور خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در بعضی مناطق مرکز، شرق و شمال شرق کشور، ابرناکی، گاهی رگبار پراکنده و وزش باد شدید رخ می‌دهد و به تدریج با ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور، در استان‌های واقع در شمال غرب، مناطقی از استان‌های کرمانشاه، همدان و مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران، ابرناکی، رگبار، رعد و برق و وزش باد انتظار می‌رود.

وی با بیان اینکه در سواحل دریای خزر نیز ابرناکی، وزش باد شمالی و بارش باران، گاهی رعد و برق انتظار می‌رود، افزود: شنبه در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر و بعضی نقاط واقع در غرب و مرکز کشور، ابرناکی، رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود و در شمال آذربایجان غربی و بعضی مناطق آذربایجان شرقی، بارش شدت خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: یکشنبه گستره بارش در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، سواحل شمالی دامنه‌های جنوبی البرز شمال استان‌های همدان، مرکزی، قم و اصفهان خواهد بود و این سامانه به تدریج از شمال شرق خارج می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: دوشنبه در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، شرق سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، افزایش ابر، رگبار پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد و سه‌شنبه در بیشتر مناطق کشور، جوی آرام و پایدار مستقر می‌شود و تنها بعدازظهر با گذر امواج کم دامنه تراز میانی جو، در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، رگبار پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود.

وی گفت: طی دو روز آینده، شرق خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان و دریای خزر مواج خواهد بود و از روز شنبه تا چهارشنبه در مناطقی از شمال شرق و شرق کشور، وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف، گاهی افزایش ابر و وزش باد با بیشینه ۳۱ و کمینه ۲۰ درجه سانتی‌گراد است و روز شنبه، صاف، گاهی افزایش ابر و وزش باد با بیشینه ۳۱ و کمینه ۲۰ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 756607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.