نکات مهم برای مصرف آبلیمو/درمان کم خونی کودکان با شاه میوه‌ها

راهکارهای ساده تغذیه‌ای برای درمان کرونا، نکات مهم برای مصرف آبلیمو، کاهش عوارض رماتیسم با خوردن انگور، آشنایی با غذاهای ناسالم و کاهش عمر، فواید خوردن منظم نان برای انسان و درمان کم خونی کودکان با شاه میوه‌ها را در بسته خبری سلامت ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسئول تغذیه مرکز بهداشت بجنورد، اظهار کرد: انگور عوارض روماتیسم را بهبود می‌بخشد، مبتلایان به پرفشاری خون برای تنظیم فشار خون و کاهش آن مصرف انگور را فراموش نکنید.

شهلا جودت، افزود: انگور حاوی ویتامین‌های آ، سی و منیزیوم، کلسیم، فسفر، آهن و پتاسیم است، مصرف این میوه در درمان یبوست، التهاب معده و روده و بهبود عوارض روماتیسم و برای مبتلایان به اوره خون بالا مؤثر است.

وی خاطرنشان کرد: پتاسیم موجود در انگور در کاهش فشار خون نقش دارد و این میوه به‌علت داشتن املاح خاصیت ملین دارد، مبتلایان به پرفشاری خون برای تنظیم فشار خون و کاهش آن مصرف انگور را فراموش نکنید.

نکات مهم برای مصرف آبلیمو/درمان کم خونی کودکان با شاه میوه‌ها

آشنایی با غذاهای ناسالم و کاهش عمر

کارشناسان غذاهایی را ذکر کرده اند که امید به زندگی را کاهش می‌دهند، اولین خوراکی در این لیست، نوشیدنی‌های شیرین و گازدار است که هیچ ماده غذایی در آنها وجود ندارد و فقط مواد مورد استفاده صنعتی برای ساخت آنها به کار برده می‌شود. گروه دوم غذاهای مضر، شیرینی جات از جمله شکلات و بیسکویت است. سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد آنها را به عنوان غذاهای فوق العاده فرآوری شده طبقه بندی می‌کند که باید از رژیم غذایی حذف شوند.

یکی دیگر از محصولات مضر بستنی است با این حال، قبل از انصراف از بستنی باید به ترکیب آن نگاه کرد. اگر بستنی با شیر خشک تهیه شده باشد، شما یک محصول فوق العاده فرآوری شده دارید که ضرر دارد. در فهرست بعدی همبرگر و فست فود قرار دارند البته وقتی آنها با مواد آلی ساخته می‌شوند، خطری برای سلامتی ندارند، با این حال، مواد تشکیل دهنده مورد استفاده در فست فود ها، همبرگرها را به یک محصول کاملاً فرآوری شده تبدیل می‌کند.

گروه پنجم غذاهای ناخواسته گوشت فرآوری شده از جمله سوسیس، ژامبون و بیکن است، کارشناسان توصیه می‌کنند گوشت در جاهایی خریداری شود که به مرغوبیت آن اطمینان وجود داشته باشد. غذاهای منجمد و به ویژه "شام‌های تلویزیونی" که قبل از سرو در مایکروویو فقط باید دوباره گرم شوند، آخرین غذاها در این لیست هستند. منظور پیتزای آماده است، علاوه بر این، میوه‌ها و سبزیجات کنسرو شده در لیست غذاهای ناسالم قرار دارند.

درمان کم خونی کودکان با شاه میوه‌ها

انبه از شاه میوه‌ها است و چاق کننده ترین میوه برای کودکان به شمار می‌رود. برای وزن گیری کودک انبه را دریابید. بهترین شربت اشتها آور و هوش افزا برای کودکان آب انبه است، انبه برای تب، آب روی آتش است و به طور عجیبی به سرعت تب را پایین می‌آورد. مخلوط انبه با عسل و مقدار کمی نمک برای سرماخوردگی حکم کیمیا را دارد.

این میوه به کنترل قند خون افراد دیابتی کمک می‌کند. ضد سنگ کلیه است. اگر کودکتان انبه دوست ندارد، شیر انبه برای او تهیه کنید (مانند شیرموز)؛ چراکه به شدت اشتهاآوره است. ویتامین A، و C و E بدن کودک را تأمین می‌کند و کم خونی را از بین می‌برد.

فواید خوردن منظم نان برای انسان

مارینا کوستیوچنکو، مدیر انستیتوی تحقیقات صنعت نانوایی، اظهار کرد: مصرف منظم نان چاودار به پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی کمک می‌کند. نان چاودار از فیبر بیشتری نسبت به سبزیجات و میوه‌ها برخوردار است.

این متخصص ادعای نان خوردن منجر به چاقی را تکذیب کرد و افزود: با خوردن یک تکه نان سیاه یا چاودار برای صبحانه، نه کیلوگرم و نه حتی گرم اضافه نخواهید کرد، ارزش غذایی آن کم است.

وی تصریح کرد: پروتئین‌های چاودار از نظر ترکیب اسید آمینه کامل‌تر هستند، مصرف مداوم این گونه محصولات به حفظ سلامت، پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی و سایر بیماری‌ها کمک می‌کند.

راهکارهای ساده تغذیه‌ای برای درمان کرونا

با استفاده از یک سری از راهکارهای ساده تغذیه‌ای می‌توان به تقویت سیستم ایمنی بدن و در صورت ابتلاء، به روند درمان کرونا کمک کر این راهکارها عبارتند از: "نمک طبیعی طعام" دارای خواص ضد میکروبی است و شستشوی حلق و بینی با آب نمک رقیق و ولرم، هم در پیشگیری و هم درمان کرونا بسیار مؤثر است.

نکات مهم برای مصرف آبلیمو/درمان کم خونی کودکان با شاه میوه‌ها

برای انجام این کار، یک قاشق چای خوری نمک طبیعی را در یک لیوان آب گرم حل کنید و حداقل دو بار در روز غرغره و استنشاق کنید. غرغره کردن یا خوردن "گل ختمی" نیز بسیار خوب و مفید است چرا که گل ختمی خاصیت ضد عفونی‌کنندگی دارد و در درمان بیماری‌های ویروسی بسیار کمک‌کننده است؛ یک قاشق غذاخوری گل ختمی را در یک لیوان آب جوش به مدت ۱۰ دقیقه دم کنید و هر ۸ ساعت غرغره کنید.

مصرف انواع "سوپ سبزیجات" که در آن از روغن زیتون و آلو استفاده شده باشد هم بسیار توصیه می‌شود، می‌توانید در این سوپ از هویج و جوانه‌های غلات نیز استفاده کنید و یک لیوان "عرق یونجه" نیز به آن اضافه کنید که خواص آن را دوچندان می‌کند.

خوردن روزانه حداقل یک واحد از میوه‌هایی مثل "سیب، انار شیرین یا ملس، بِه" و همینطور "لیمو شیرین" باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. پیاز و سیر پخته هم که خواص میکروب‌کشی دارند و مصرف آنها به همراه غذا می‌تواند برای بیمار کرونایی بسیار مفید و موثر باشد.

"حریره بادام" یکی دیگر از خوراکی‌هایی است که در طب سنتی برای بهبود کرونا توصیه شده است؛ یک قاشق غذاخوری پودر بادام را با نصف استکان آب گرم و کمی عسل مخلوط کنید و روزانه میل کنید همچنین در وعده صبحانه از کره محلی با عسل یا مربای سیب خانگی استفاده کنید.

نکات مهم برای مصرف آبلیمو

آب لیمو از نوشیدنی‌هایی است که خوردن آن توصیه می‌شود، زیرا خواص و فواید بی‌شماری برای سلامتی دارد، از جمله کاهش وزن، تقویت دستگاه ایمنی بدن، پاک‌سازی دستگاه گوارش، کم کردن التهابات بدن، افزایش نیروی بدن، تأثیرگذاری مثبت بر فرآیند متابولیسم و سوخت و ساز بدن اما اگر نکاتی را در مصرف آب لیمو در نظر نگیریم، ممکن است مضراتی برایمان داشته باشد، این نکته‌ها عبارتند از:

۱. زیاد از حد آبلیمو مصرف نکنید

اسید موجود در آب لیمو، ممکن است باعث از بین رفتن مینای دندان شود. استفاده بیش از اندازه از آب لیمو، باعث خورده شدن مینای دندان شده و آن را از بین می‌برد. به طور کلی زیاده روی در خوردن موادی که حاوی اسیدهای خوراکی هستند، دندان‌ها را در مقابل آب سرد یا گرم حساس می‌کند. اگر دقت کنید متوجه خواهید شد، افرادی که در خوردن آب لیمو زیاده روی می‌کنند برای مثال در خوردن ماده سردی مثل بستنی دچار مشکل می‌شوند.

نکات مهم برای مصرف آبلیمو/درمان کم خونی کودکان با شاه میوه‌ها

۲. آب لیمو را با مایعات داغ نباید مصرف کرد

توصیه می‌شود، آب لیمو را با آب سرد مخلوط کرده و میل کنید، زیرا گرما باعث تسریع واکنش‌های شیمیایی موجود در آب لیمو شده و قدرت مخرب آن را بر روی دندان‌ها افزایش می‌دهد. آب لیموی طبیعی را با آب سرد مخلوط کنید و از ریختن آن در چای داغ بپرهیزید.

۳. بعد از خوردن آب لیمو مسواک نزنید

بعد از خوردن آب لیمو بلافاصله مسواک نزنید، زیرا باعث منتشر شدن اسید آب لیمو در دهان می‌شود و با فشار مسواک بر دندان‌ها مینای دندان آسیب می‌بیند؛ بنابراین، تا یک ساعت پس از مصرف آب لیمو مسواک نزنید و سعی کنید با جویدن یک تکه آدامس یا خوردن یک عدد خیار تعادل مواد را به دهان خود بازگردانید. از این روی، بهتر است آب لیمو را همراه سالاد مصرف کنید.

کد خبر 476836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.