خواص آویشن برای درمان سرماخوردگی/رب انار ضد سرطان پروستات

مضرات و فواید مصرف نکردن لبنیات، خواص آویشن برای درمان سرماخوردگی، ۶ جایگزین طبیعی برای ایبوپرفن و ژلوفن واقعیت تلخ شکلات سفیدو رب انار ضدسرطان پروستات را در بسته خبری سلامت ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، خوردن مقادیر کم لبنیات در صورتی که با مشکلاتی نظیر عدم تحمل لاکتوز یا آلرژی گرفتار نیستید، می‌تواند به شما در حفظ رژیم غذایی مناسب کمک کند. فواید مصرف لبنیات بر هیچ کس پوشیده نیست اما لبنیات دارای عوارضی برای برخی از افراد نیز هست.

۴ دلیل برای خوردن لبنیات عبارتند از: لبنیات حاوی مواد مغذی مانند کلسیم، ویتامین D و پتاسیم است که این مواد مغذی برای سلامت استخوان و فشار خون مفید است.

پروتئین بخشی ضروری از یک رژیم غذایی سالم است و به کاهش خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت نوع ۲ و سایر بیماری‌ها کمک می‌کند.

مصرف لبنیات از پوکی استخوان و فشار خون بالا در افراد مسن جلوگیری می‌کند. پروتئین موجود در لبنیات کمک می‌کند احساس سیری بیشتری داشته باشید و به طور بالقوه میل به خوردن جایگزین‌های ناسالم با قند بالا در بین وعده‌های غذایی را کاهش می‌دهد.

۴ دلیل برای نخوردن لبنیات عبارتند از: علائم عدم تحمل لاکتوز می‌تواند شامل اسهال، حالت تهوع، گرفتگی عضلات و نفخ باشد که معمولاً ظرف ۳۰ دقیقه پس از خوردن یا نوشیدن لبنیات ظاهر می‌شود. اگر هر بار که لبنیات مصرف می‌کنید، این علائم را تجربه کرده‌اید از مصرف لبنیات و نوشیدن شیر خودداری کنید.

بستنی، پنیر، پنیر پیتزا و خامه همگی سرشار از چربی اشباع شده است و اگر بیش از حد خورده شود، باعث افزایش وزن می‌شود. مطالعات نشان داده که خوردن مقدار متوسط چربی اشباع شده ضرری ندارد.

لبنیات تولید مخاط بدن را افزایش می‌دهد. کازئین، یکی از پروتئین‌های اصلی شیر و یکی از آلرژی‌زاهای سخت محسوب می‌شود که باعث ایجاد مخاط شده و به همین دلیل ممکن است بسیاری از افراد هنگام بیماری تصمیم به قطع مصرف لبنیات بگیرند. با این حال، با وجود شواهدی که در مورد ارتباط بین لبنیات و احتقان وجود دارد، هنوز شواهد علمی زیادی برای حمایت از آن وجود ندارد. شیر حاوی هورمون رشد IGF-۱ (فاکتور رشد شبه انسولین) است که برای رشد در کودکان ضروری است، اما با آکنه و پروستات و سرطان پستان نیز ارتباط دارد.

خواص آویشن برای درمان سرماخوردگی/رب انار ضد سرطان پروستات

رب انار ضد سرطان پروستات

رب انار، بیشتر خواص آب این میوه را دارد اما خواص آب انار با خواص خود میوه مشابه نیست؛ زیرا انار مقداری آب دارد و مقداری دانه که این دانه‌های چوبی، خودشان حاوی مواد ارزشمندی از جمله روغن هستند. در هنگام تهیه رب انار، این دانه‌ها از آن جدا می‌شوند؛ می‌توان گفت رب انار بیشتر خواص آب انار را دارد اما از آنجا که مجبوریم برای غلیظ شدن، آب انار را بجوشانیم، برخی از ویتامین‌های آن از جمله ویتامین C از بین می‌رود اما قسمت عمده مواد مؤثر در رب انار باقی می‌ماند.

رنگدانه‌های موجود در انار از جمله ترکیب‌های ارزشمندی هستند که در رب باقی می‌مانند و باعث قرمزی آن می‌شوند. از جمله خواص مشترک بین رب انار و میوه‌ی آن، می‌توان به خاصیت ضد سرطانی آن به ویژه برای سرطان پروستات، خنثی کننده سموم کبدی و محافظ کبد، آنتی اکسیدان قوی و تا حدی کاهنده کلسترول و فشار خون بودن آن اشاره کرد.

انار به سه دسته‌ی ترش، شیرین و ملس تقسیم می‌شود. این انارها و رب آنها در هشتاد درصد موارد، خواص مشترک و مشابهی دارند ولی در طب سنتی و کتاب بوعلی سینا انار شیرین، بعد از آن انار نیم ترش (ترش و شیرین) و در نهایت، انار ترش ارجحیت دارند. انار، انواع گوناگونی دارد که رنگ، طعم و اندازه‌ی آنها متفاوت است اما خواص اصلی و کلی آنها تقریباً در همگی مشترک است. جالب است بدانید در ایران حدود ۵۰ نوع انار داریم و آخرین مطالعات نشان داده‌اند که وطن اصلی انار، ایران بوده است.

نکته مهمی که در تهیه رب انار باید مورد توجه قرار گیرد، دانه‌ها نباید هنگام تهیه خیلی تحت فشار قرار گیرند زیرا سبب تلخ شدن آب انار می‌شود. در روش سنتی بعد از جدا کردن آب انار، آن را ساعت‌ها در ظروف مسی می‌گذاشتند و زیر آن، آتش روشن می‌کردند تا غلیظ شود.

در روش صنعتی، این زمان کوتاه‌تر شده است. هرگونه آلودگی، قارچ یا کپک موجود در انار هنگام تهیه‌ی، رب و در اثر حرارت دیدن از بین می‌رود. آلودگی ممکن است زمانی که رب را در ظروف بسته بندی می‌کنیم، وارد آن شود. اگر بعد از تهیه، رب در محیط استریل قرار بگیرد و ظروف بسته بندی و انتقال دهنده آن بدون آلودگی باشند رب احتیاجی به نگه دارنده نداشته و می‌توان آن را در یک حرارت متعادل نگه داشت.

نگهداری رب در یخچال بهتر است ولی اگر ظروف را تا لب پرکنیم و روی آن را با روغن بپوشانیم تا چیزی (حتی هوا) به داخل آن نفوذ نکند، می‌توان رب را در حرارت عادی آشپزخانه بدون آن که کپک بزند نگه داشت.

خواص آویشن برای درمان سرماخوردگی

استفاده از جوشانده، دمنوش و عرق آویشن در طول فصول سرد سال باعث پیشگیری از ابتلاء به سرماخوردگی خواهد شد و در صورت سرما خوردن نیز مصرف گیاه آویشن به کاهش علائم سرماخوردگی کمک شایانی می‌کند.

خواص آویشن برای درمان و کاهش علائم سرماخوردگی عبارتند از: استفاده از دمنوش آویشن باعث رفع سرفه می‌شود. عرق آویشن خلط آور بوده و در رفع علائم سرماخوردگی‌های همراه با خلط سینه مفید است. آویشن ضد التهاب دهان و گلو بوده، مصرف آن باعث کاهش سرفه‌های شدید و تحریکی می‌شود. آویشن تا حد زیادی عفونت و چرک بدن و گلو را از بین می‌برد.

آویشن جز گیاهان ضد التهابی بوده و روی باکتری‌های دستگاه تنفسی مؤثر است. برای پیشگیری از عفونت‌های مکرر که بیشتر ناشی از خشکی دستگاه تنفسی است می‌توان از بخور آن استفاده کرد.

هنگامی که دچار سرماخوردگی و عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی می‌شوید، می‌توانید یک قاشق غذاخوری گل ختمی و یک قاشق غذاخوری آویشن را در دو لیوان آب بجوشانید تا حجم آن به یک لیوان برسد. این جوشانده را صاف کرده با دو قاشق عسل شیرین و میل کنید.

استفاده از آویشن در بارداری با خطر سقط جنین همراه بوده و زنان باردار و کودکان زیر ۵ سال و افرادی که دارای اختلالات غده تیروئید هستند، نباید از آویشن برای سرماخوردگی خود استفاده کنند، این افراد می‌توانند از عسل آویشن برای درمان سرماخوردگی استفاده کنند. به دلیل طبیعت گرم آویشن، استفاده از آن جهت درمان‌های خانگی در افراد گرم مزاج بایستی با احتیاط صورت گیرد.

واقعیت تلخ شکلات سفید

شکلات سفید در نزد برخی از افراد بسیار محبوب باشد، اما واقعیت این است که این خوراکی ارزش غذایی خوبی ندارد. شکلات یک نسخه جادویی است که به اصلاح روحیه و احساس خوشبختی و آرامش افراد کمک می‌کند. به گونه‌ای که متخصصان تغذیه می‌گویند احساس خوشبختی، آرامش روانی و شادی بعد از خوردن شکلات به دلیل این است که شکلات سرشار از کافئین بوده و باعث تحریک و فعالیت سیستم عصبی می‌شود که در نهایت می‌تواند خستگی فرد را رفع و باعث آرامش و خوشحالی او شود.

مواد اصلی تشکیل دهنده شکلات سفید عبارتند از: شکر، کره، شیر، لکتین سویا، کمی کاکائو و طعم دهنده‌های طبیعی یا مصنوعی که این یعنی شکلات سفید در واقع شکلات نیست، زیرا حاوی مواد جامد کاکائو یا پودر نیست.

خواص آویشن برای درمان سرماخوردگی/رب انار ضد سرطان پروستات

شکلات شیری حاوی مقداری کاکائوی جامد یا پودر کاکائو یعنی حدود (۳۰-۴۰) ٪ است، در حالی که شکلات تلخ حاوی (۵۰-۸۵) ٪ مواد جامد کاکائو است. یعنی ماده ناموجود در شکلات سفید، کاکائو است که مجموعه‌ای از فواید سلامتی را برای قلب، عروق و مغز فراهم می‌کند. از طرف دیگر، شکلات سفید حاوی مقدار زیادی شکر است که جایگزین یک وعده کاکائو می‌شود.

شکلات تلخ، به ویژه انواعی که میزان کاکائوی آن ۷۰ ٪ یا بیشتر است بهترین نوع شکلات به حساب می‌آید، زیرا سرشار از آنتی اکسیدان است که فشار خون را کاهش می‌دهد و حساسیت بدن به انسولین را بهبود می‌بخشد.

یک وعده ۲۸ گرمی شکلات سفید حاوی ۱۵۱ واحد کالری، ۵ گرم چربی جامد ناسالم، ۱۷ گرم قند، ۱ گرم پروتئین و چربی است. شکلات شیری حاوی همان تعداد از کالری یعنی ۱۵۱ واحد کالری است، اما از موادی دیگر تشکیل شده است؛ در حالی که یک وعده شکلات تلخ حاوی ۱۶۷ واحد کالری است و اگرچه از نظر تعداد کالری بیشتر است، اما قند کمتری دارد و مقدار بیشتری چربی سالم را تأمین می‌کند که برای عروق و قلب مفید هستند.

یک وعده شکلات سفید حاوی ۱۷ گرم قند بوده و میزان قند موجود در شکلات شیر به ۱۴ گرم کاهش می‌یابد، در حالی که میزان قند موجود در شکلات تلخ بسته به درصد کاکائوی موجود در آن به ۸ تا ۱۱ گرم می‌رسد.

۶ جایگزین طبیعی برای ایبوپرفن و ژلوفن

عوارض جانبی قاتلان درد، ممکن است تا سال‌ها بعد خود را نشان ندهند و سلامت اندام‌های حیاتی شما مانند کلیه‌ها و کبد را نشانه‌گیری کنند. بهترین گام برای مصون ماندن از این عوارض، از بین بردن درد و کاهش طول دوره آن، متوسل شدن به گزینه‌های طبیعی است که در هر آشپزخانه‌ای یافت می‌شود. خوشبختانه برخی از مواد غذایی این قابلیت را دارند که بدون ایجاد عارضه جدی روی دستگاه گوارش کاهنده سردرد، درد مفاصل، و یا سایر دردهای آزاردهنده باشند و این مواد غذایی عبارتند از:

کورکومین: مولکول فعال موجود در زردچوبه و دارای خواص ضد التهابی است. کورکومین با مسدود کردن پروتئین‌هایی که به التهاب کمک می‌کند و نیز متوقف کردن انتقال دهنده عصبی از فرستادن سیگنال درد به مغز می‌تواند در تسکین درد مؤثر باشد. همچنین کاهش شانس ابتلاء به آلزایمر و نیز برخی سرطان‌ها از دیگر خواص این ترکیب شیمیایی است که می‌تواند به‌عنوان قرص یا با افزودن زردچوبه به رژیم غذایی وارد بدن شود.

کندر: خواص ضدالتهابی این گیاه هندی به اسیدهای بوسولیک مربوط می‌شود که بر اساس تحقیقات توانایی بهبود گردش خون، از جمله خون رسانی به مفاصل و پیشگیری از التهاب را با سد کردن راه گلبول‌های سفید خون برای ورود به بافت‌های آسیب دیده دارد. این گیاه به صورت پماد در داروخانه‌ها موجود است...

اسیدهای چرب امگا ۳: امگا ۳ التهاب و درد گردن و کمر را کاهش می‌دهد. مطالعات نشان داده‌اند کسانی که دچار گردن دردهای غیر جراحی هستند، با دریافت ۱۲۰۰ میلی گرم امگا ۳ در روز، ۶۰ درصد کاهش درد را گزارش کرده‌اند. علاوه بر این، امگا ۳ خستگی، درد عضلانی، خشکی و خارش پوست، سردرد، بی خوابی، شکنندگی مو و ناخن‌ها و عدم تمرکز را کاهش می‌دهد و برای التیام بیماری‌های قلبی عروقی، رماتیسم مفصلی، آسم و کاهش التهاب آرتریت روماتوئید مؤثر است.

خواص آویشن برای درمان سرماخوردگی/رب انار ضد سرطان پروستات

روغن زیتون: اولئوکانتال موجود در این روغن دقیقاً می‌تواند مانند ایبوپروفن عمل کند. حدود سه چهارم قاشق غذاخوری روغن زیتون برابر با ۲۰۰ میلی گرم ایبوپروفن است. رژیم غذایی کشورهای حوزه دریای مدیترانه که روغن زیتون یکی از مواد اصلی آن است، از مدت‌ها قبل برای سلامتی انسان از جمله کاهش خطر سکته مغزی، بیماری‌های قلبی، سرطان سینه، سرطان ریه و برخی از انواع فراموشی مفید تشخیص داده شده بود. پژوهشگران هنگامی متوجه این خاصیت روغن زیتون شدند که مشاهده کردند روغن زیتون فرآوری نشده مانند ایبوپروفن موجب ناراحتی در قسمت عقب گلو می‌شود.

پوست بید: پوست بید سفید به طور سنتی برای درمان استئوآرتریت، کمردرد، و سایر بیماری‌های دردناک مانند تاندونیت استفاده می‌شده است. شما همچنین می‌توانید برای امدادرسانی فوری به کسانی که سردرد دارند، از آن استفاده کنید. سالیسین ماده تشکیل‌دهنده فعال در این پوست درخت است که در معده به اسید سالیسیک تبدیل می‌شود و خاصیت ضد التهاب و ضد درد دارد.

کپسایسین: یک ماده شیمیایی است که در فلفل وجود دارد و جایگزین خوبی برای ایبوپروفن است بخصوص در افرادی که از دردهای عضلانی، سردردهای مکرر، درد مفاصل رنج می‌برند. اگر از یک بیماری دردناک رنج می‌برید می‌توانید فلفل چیلی را به رژیم غذایی خود به طور منظم اضافه کنید. برای درمان دردهای حاد نیز می‌توانید از کرم‌های حاوی کپسایسین برای ماساژ بخش آسیب دیده استفاده کنید.

کد خبر 473798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.