حرکات کششی باعث کاهش فشار خون بالا می‌شود

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که انجام حرکات کششی بیشتر از راه رفتن سریع، در کاهش فشار خون بالا کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در صورتی که فشار خون بالا به موقع تشخیص داده نشده و مراحل درمانی آن به موقع آغاز نشود، ممکن است باعث بروز بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری مزمن کبد، آسیب‌های چشم و زوال عقل شود. پزشکان معمولاً به بیماران مبتلا به فشار خون بالا توصیه می‌کنند که ورزش‌های هوازی انجام دهند.

گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر حرکات کششی بر کاهش فشار خون بالا مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف ۴۰ مرد و زن را به دو گروه تقسیم کردند. گروه اول حرکات کششی انجام می‌دادند و گروه دوم با سرعت بالا پیاده‌روی می‌کردند. این افراد پنج بار در هفته و هر بار به مدت ۳۰ دقیقه این ورزش‌ها را انجام دادند.

این مطالعه هشت هفته طول کشید. محققان در ابتدا و پایان مطالعه، فشار خون افراد را به سه روش مختلف نشسته، دراز کشیده و طی یک دوره ۲۴ ساعته با استفاده از فشارسنج اتوماتیک اندازه‌گیری کردند. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که میزان کاهش فشار خون در افرادی که حرکات کششی انجام دادند بیشتر از گروه دوم بود.

محققان معتقد هستند زمانی که عضلات خود را می‌کشید تمام عروق خونی که عضله را تغذیه می‌کنند از جمله همه سرخرگ‌ها کشیده می‌شوند. این اتفاق باعث می‌شود میزان سفتی دیواره سرخرگ‌ها کاهش پیدا کند که می‌تواند منجر به کاهش فشار خون شود.

به گفته محققان نتایج به دست آمده در این مطالعه به این معنا نیست که افراد به منظور کاهش فشار خون خود فقط حرکات کششی انجام دهند بلکه بهتر است به منظور کاهش فشار خون مؤثر، ترکیبی از ورزش‌های هوازی و کششی را انجام دهند. لازم است در این زمینه مطالعات بیشتری بشود تا نتایج به دست آمده تأیید شود.

نتایج این مطالعه در مجله Physical Activity and Health منتشر شده است.

کد خبر 471692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.