چگونه از بروز چین و چروک صورت جلوگیری کنیم؟

افراد می‌توانند با انجام تغییرات کوچک در سبک زندگی، از بروز چین و چروک روی صورت خود جلوگیری کرده یا مقدار آن را کاهش دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، جلوگیری از بروز چروک صورت و درمان چین‌های دور چشم، یکی از دغدغه‌های بسیاری افراد است. چین و چروک‌ها ممکن است در هر سنی و در هر قسمتی از صورت به وجود بیایند، اما معمولاً با کاهش تولید کلاژن پوست در قسمت‌هایی مانند دور لب، خط اخم و پیشانی پدیدار می‌شوند. برای جلوگیری از چروک این نواحی و درمان آن‌ها می‌توان اقدامات موثری انجام داد.

خواب کافی

داشتن هشت ساعت خواب آرام و بی وقفه در شب، به حفظ سلامتی بدن کمک شایانی می‌کند. کمبود خواب مزمن سلامت فرد را به خطر می‌اندازد و احتمال ابتلا به افسردگی را افزایش می‌دهد. افسردگی شدید با ایجاد انقباضات ناخواسته ماهیچه‌های پیشانی و اطراف دهان، باعث به وجود آمدن چین و چروک در این قسمت‌ها می‌شود علاوه بر این وضعیت خوابیدن نیز می‌تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد. خوابیدن به پشت، علاوه بر کاهش استرس، از چروک شدن صورت و گردن پیشگیری می‌کند.

چگونه از چین و چروک صورت جلوگیری کنیم؟

حالات تکراری چهره

حالت چهره فرد می‌تواند نقش بزرگی در ایجاد چین و چروک صورت داشته باشد. هر بار که از یک عضله صورت استفاده می‌کنید، یک شیار زیر پوست ایجاد می‌شود. با افزایش سن، پوست انعطاف پذیری خود را از دست می‌دهد و پس از ایجاد این نوع شیارها در اثر انجام حرکات تکراری، عضله دیگر قادر به بازگشت به نقطه اصلی نیست بنابراین با گذر زمان و تکرار حرکات خاص، این شیارها به چین و چروک تبدیل می‌شود. با وجود این که استفاده نکردن از عضلات صورت در طول روز غیرممکن است، اما تکرار این حرکات نقش مهمی در به وجود آمدن چین و چروک‌ها دارد.

مصرف ویتامین C

مصرف ویتامین C برای تولید کلاژن طبیعی بسیار لازم است بنابراین رژیم افراد باید حاوی غذاهایی باشد که سرشار از این ویتامین است. علاوه بر مصرف خوراکی ویتامین C برای حفظ لطافت و سلامت پوست، می‌توان آن را به صورت موضعی مانند سرم ویتامین C تزریق کرد. اشعه فرابنفش خورشید با ایجاد رادیکال‌های آزاد باعث تخریب پوست و آسیب آن می‌شود نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که مصرف ویتامین C با عوارض اشعه فرابنفش روی پوست مقابله می‌کند.

چگونه از چین و چروک صورت جلوگیری کنیم؟

رژیم غذایی سالم

با توجه به مطالعات انجام شده، داشتن رژیم غذایی مناسب نقش مهمی در حفظ سلامت پوست دارد. از آنجا که بخش اصلی سطح پوست از پروتئین تشکیل شده، لازم است به منظور پیشگیری از بروز چین و چروک صورت، غذاهایی مصرف کنید که حاوی پروتئین است. ماهی منبع خوبی از پروتئین و دیگر مواد لازم برای حفظ سلامت و لطافت پوست محسوب می‌شود.

محافظت از پوست در برابر آفتاب

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه‌های فرابنفش خورشید، باعث بروز پیری زودرس پوست و ایجاد چین و چروک می‌شود. نتایج مطالعات نشان می‌دهد که استفاده منظم از کرم ضدآفتاب می‌تواند مانع بروز مشکلات ذکر شده شود. توصیه شده است که هر روز از ضدآفتاب‌هایی با SPF بین ۳۰ تا ۵۰ استفاده کنید تا روند پیری پوست کاهش یابد.

چگونه از چین و چروک صورت جلوگیری کنیم؟

نوشیدن آب زیاد

بدن انسان برای انجام دادن همه فعالیت‌ها به آب نیاز دارد بنابراین نوشیدن آب کافی در طول روز به بهبود سلامتی افراد کمک زیادی می‌کند. نوشیدن آب کافی علاوه بر این که به بهبود فرآیند هضم و تنظیم دمای بدن کمک می‌کند، باعث جلوگیری از پیر شدن پوست می‌شود. نتایج مطالعات نشان می‌دهد که نوشیدن آب کافی باعث هیدراته شدن پوست و افزایش خاصیت کشسانی آن می‌شود. اگر ورزش می‌کنید یا ساعات زیادی در معرض نور خورشید قرار دارید، باید میزان مصرف مایعات خود را افزایش دهید. با اضافه کردن برش‌هایی از لیمو یا میوه‌های دیگر می‌توان طعم آب مصرفی را بهتر کرد.

کد خبر 456156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • من IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    0 0
    با تزریق واکسن به موقع کرونا......پیرمون کرد