پیروی کردن از رژیم فستینگ باعث کاهش وزن می‌شود؟

نتایج بررسی‌های محققان نشان می‌دهد که پیروی کردن از رژیم فستینگ به کاهش وزن افراد کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برخی پژوهشگران با انجام بررسی‌های لازم متوجه شدند افرادی که در یک محدوده خاص زمانی غذا مصرف کردند، موفق شدند سه درصد از وزن خود را کاهش دهند، اما وزن کسانی که به عادات غذایی خود پایبند بودند، هیچ تغییری نکرد.

در رژیم غذایی با محدودیت زمانی افراد نباید نوع مواد غذایی که مصرف می‌کنند تغییر دهند، بلکه فقط باید ساعات مصرف وعده‌های غذایی خود را به یک برنامه خاص محدود کنند. از آنجایی که در این رژیم غذایی لازم نیست افراد کالری دریافتی را محاسبه کنند یا غذای خاصی بخرند، پیروی کردن از آن بسیار ساده است.

گروهی از محققان به منظور بررسی تاثیر رژیم فستینگ بر کاهش وزن افراد، مطالعه جدیدی انجام دادند و داده‌های سلامت ۱۱۶ فرد چاق را ارزیابی کردند. تعدادی از این افراد به مدت ۱۲ هفته از رژیم غذایی با برنامه زمانی پیروی کردند و بقیه شرکت کنندگان عادات غذایی خود را ادامه دادند؛ از افراد گروه اول خواسته شد فقط بین ساعت ۱۲ ظهر تا هشت بعدازظهر غذای خود را میل کنند.

محققان با انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند افراد گروه اول که از رژیم غذایی با برنامه زمانی پیروی کردند، به طور میانگین یک کیلوگرم وزن کم کردند. البته افرادی که به عادات غذایی خود پایبند بودند نیز کاهش وزن را تجربه کردند. هنوز به طور قطعی مشخص نیست که آیا افراد در رژیم غذایی با برنامه زمانی، مقدار کالری یا نوع مواد غذایی دریافتی خود را تغییر دادند.

در این مطالعه فقط از افراد خواسته شد وعده‌های غذایی خود را بین ساعت ۱۲ ظهر تا هشت بعدازظهر مصرف کنند و هیچ توضیحی در مورد مواد مصرفی به آن‌ها داده نشد. به همین دلیل شاید استفاده از این روش ایده‌آل نباشد. به گفته محققان افراد باید پیش از پیروی کردن از رژیم غذایی طبق برنامه زمانی با پزشک خود مشورت کنند، زیرا برخی افراد مبتلا به بیماری‌های دیابت و اختلالات تغذیه‌ای باید داروهای خود را در یک زمان خاص و همراه با غذا مصرف کنند.

همچنین مردم باید برای حفظ سلامتی عمومی خود علاوه بر زمان غذا خوردن باید به مواد غذایی دریافتی خود نیز توجه کند. رژیم غذایی با محدودیت زمانی همانند بسیاری از رژیم‌های غذایی دیگر برای همه افراد مناسب نیست و ممکن است برخی افراد با پیروی از این نوع رژیم غذایی عوارض جانبی مانند سردرد، سرگیجه و حالت تهوع را تجربه کنند.

نتایج این مطالعه در مجله JAMA Internal Medicine منتشر شده است.

کد خبر 449351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.