کدام مواد غذایی برای سلامتی بدن مفید است؟

مصرف ویتامین‌های A و E، اسیدهای چرب امگا ۳، روی، کورکومین، سیر و زنجبیل برای سلامت افراد مفید است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مصرف ویتامین‌ها، مکمل‌ها و بعضی مواد غذایی به بهبود سلامت افراد کمک می‌کند، سیستم ایمنی را بهبود می‌بخشد، خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهد و با التهاب مقابله می‌کند. در ادامه به معرفی و بررسی تعدادی از ویتامین‌ها، مکمل‌ها و مواد غذایی مفید برای سلامتی افراد می‌پردازیم:

ویتامین A

ویتامین A سیستم ایمنی بدن افراد را تقویت می‌کند و مانع بروز بیماری‌های عفونی می‌شود. مصرف ۱۰ هزار واحد بین‌المللی (IU) از این نوع ویتامین به مدت یک تا دو هفته، می‌تواند آسیب‌های ناشی از ورزش کردن را از بین ببرد. ویتامین A در بسیاری از مواد غذایی مانند جگر، روغن ماهی، شیر، تخم مرغ و سبزیجات دارای برگ سبز وجود دارد.

ویتامین E

ویتامین E باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و به کاهش التهاب کمک می‌کند. در صورتی که به آرتریت روماتوئید مبتلا هستید، مصرف این نوع ویتامین می‌تواند به تسکین درد ناشی از این بیماری کمک کند. ویتامین E در بسیاری از مواد غذایی مانند روغن زیتون، بادام، بادام زمینی، گوشت، لبنیات، سبزیجات دارای برگ سبز و غلات غنی شده وجود دارد. در صورتی که پزشک تشخیص دهد فردی به مصرف ویتامین E بیشتری نیاز دارد، قطره یا کپسول آن را تجویز می‌کند.

کدام ویتامین‌ها و مواد غذایی برای سلامتی بدن مفید است؟

اسیدهای چرب امگا ۳

بدن انسان اسید چرب امگا ۳ تولید نمی‌کند، اما مکمل‌های روغن ماهی سرشار از این ترکیب است. همچنین می‌توان با مصرف مواد غذایی دیگر مانند ماهی سالمون و تن، کلم، سبزیجات، روغن بذر کتان، آجیل و تخم مرغ نیز می‌توان این ترکیب را دریافت کرد.

روی

از آنجایی که روی می‌تواند التهاب را از بین ببرد، همه اعضای بدن به این ریزمغذی نیاز دارد. این ماده در بسیاری از مواد غذایی مانند مرغ، گوشت قرمز و غلات غنی شده وجود دارد. در صورتی که احساس کردید بدن شما به مقدار بیشتری از این ماده نیاز دارد، باید با پزشک خود مشورت کنید، زیرا ممکن است مصرف روی همراه با دیگر داروها مشکلاتی را برای سلامت بدن به وجود آورد.

کدام ویتامین‌ها و مواد غذایی برای سلامتی بدن مفید است؟

کورکومین

زردچوبه دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی فراوان است. کورکومین ماده فعال اصلی موجود در زردچوبه بوده و بسیار پرخاصیت است. نتایج مطالعات نشان می‌دهد که مصرف کورکومین به بهبود آرتروز، بیماری التهابی روده و کبد چرب کمک می‌کند. می‌توان این ماده را از طریق کپسول، کرم، نوشیدنی و اسپری نیز دریافت کرد.

سیر

سیر دارای خاصیت ضد التهابی است و به بهبود گردش خون کمک می‌کند. به منظور کاهش تورم می‌توانید دو تا چهار حبه سیر تازه را در هر وعده غذایی مصرف کنید. علاوه بر این می‌توانید سیر را به طور مستقیم روی مفصل یا ماهیچه متورم ماساژ دهید. بدین منظور می‌توان از عصاره سیر نیز استفاده کرد.

کدام ویتامین‌ها و مواد غذایی برای سلامتی بدن مفید است؟

زنجبیل

نتایج مطالعات نشان می‌دهد که زنجبیل همانند ایبوپروفن دارای خواص ضد التهابی است. محققان معتقد هستند که عصاره زنجبیل می‌تواند تورم ناشی از آرتریت روماتوئید را مانند استروئیدها کاهش دهد. این ماده غذایی می‌تواند دردهای عضلانی را پس از ورزش کردن تسکین دهد. به منظور بهره بردن از خواص زنجبیل، می‌توان از کپسول آن نیز استفاده کرد.

کد خبر 446438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.