جی چانگ ووک از قهرمان تا ملکه کی + بیوگرافی و عکس

جی چانگ ووک بازیگر سینما و تلویزیون کره جنوبی ۳۳ ساله شد.

به گزارش ایمنا جی چانگ ووک، بازیگر و خواننده کره‌ای، با ایفای نقش اصلی دونگهه در سریال دوباره لبخند بزن وارد چرخه معروفیت شد.

زندگینامه جی چانگ ووک

جی چانگ ووک (Ji Chang-wook) متولد ۵ جولای ۱۹۸۷ در آنیانگ، گیونگگی کره جنوبی است. جی چانگ ووک فارغ التحصیل رشته تئاتر و فیلم از دانشگاه دانکوک است. او فعالیت بازیگری خود را از سال ۲۰۰۶ آغاز و در فیلم‌ها و سریال‌های مختلفی به ایفای نقش پرداخت.

ایفای نقش جی چانگ ووک در فیلم Sleeping Beauty محصول سال ۲۰۰۸ شروع رسمی کار بازیگری او به حساب می‌آید. پس از آن در سال ۲۰۰۹، در سریال خانوادگی My Too Perfect Sons از گمنامی به شهرت رسید. تقریباً یک سال بعد در فیلم قهرمان به همراه جانگ گیون سوک ایفای نقش کرد. سریال قهرمان از شبکه‌های مختلف استانی تلویزیون ایران از زمستان ۱۳۹۲ پخش شد و از تیر ۱۳۹۴ پخش این مجموعه از شبکه نمایش آغاز شد.

شهرت و محبوبیت جی چانگ ووک زمانی افزایش یافت که در سریالی تاریخی به نام ملکه کی نقش امپراتور سلسله یوآن هویزونگ (طغون تیمور خان) را بازی کرد.

جی چانگ ووک خدمت سربازی خود را ۱۴ آگوست ۲۰۱۷ آغاز کرد. او ابتدا تحت آموزش‌های پایه قرار گرفت پس از اتمام این دوره، به خاطر عملکرد خوب به او جایزه اعطا شد. چانگ ووک برای ادامه خدمت سربازی خود به تیپ پنجم ارتش منتقل شد. او به عنوان ستوان منصوب شد و به سروان ترفیع گرفت. خدمت سربازی او در ۲۷ آوریل ۲۰۱۹ به پایان رسید.

آخرین سریال او قبل از خدمت سربازی، یعنی Suspicious Partner که از شبکه SBS پخش شد، در ماه جولای سال ۲۰۱۷ به پایان رسید. اولین سریال او پس از خدمت سربازی، یعنی Melting Me Softly از شبکه کابلی tvN پخش شد.

سریال‌های جی چانگ ووک

لیست برخی سریال‌های جی چانگ ووک در پایین آورده شده است.

نام سریال سال پخش شبکه

You Stole My Heart

۲۰۰۸ KBS۲

My Too Perfect Sons

۲۰۰۹ KBS۲

Hero

(قهرمان)

۲۰۰۹-۲۰۱۰ MBC

Smile Again

(دوباره لبخند بزن)

۲۰۱۰-۲۰۱۱ KBS۱

Warrior Baek Dong-soo

(جنگجو باک دونگ سو)

۲۰۱۱ SBS

Bachelor's Vegetable Store

۲۰۱۱-۲۰۱۲ Channel A

Five Fingers

(پنج انگشت)

۲۰۱۲ SBS

Empress Ki

(ملکه کی)

۲۰۱۳-۲۰۱۴ MBC

Secret Love

۲۰۱۴ Dramacube

Healer

۲۰۱۴-۲۰۱۵ KBS۲

The Whirlwind Girl ۲

(دختر گردباد ۲)

۲۰۱۶ Hunan TV

The K۲

۲۰۱۶ TVN

Suspicious partner

۲۰۱۷ SBS

Mr Right

۲۰۱۸ HBS

Backstreet rookie

( Convenience Store Saet Byul)

۲۰۲۰

SBS

Lifetime

فیلم‌های جی چانگ ووک

نام تعدادی از فیلم‌های جی چانگ ووک را می‌توانید در این جدول ببینید.

سال پخش نام فیلم
۲۰۰۶

The Days

۲۰۰۸

Sleeping Beauty

۲۰۱۰

Death Bell ۲: Bloody Camp

۲۰۱۵

Two Constables

آهنگ‌های جی چانگ ووک

بعضی آهنگ‌های جی چانگ ووک در جدول زیر آورده شده است.

سال اسم آهنگ
۲۰۱۱

Meet Again

۲۰۱۲

Fill Up

۲۰۱۴

To the Butterfly

۲۰۱۵

I Will Protect You

۲۰۱۶

Love Has Gone

موزیک ویدئو های جی چانگ ووک

برخی از موزیک ویدئوهای جی چانگ ووک در اینجا آمده‌اند.

سال عنوان موزیک
۲۰۰۷

Are You Ready

۲۰۱۰

I Have to Let You Go

۲۰۱۱

Cry Cry

۲۰۱۲

Lovey-Dovey

I Need You

۲۰۱۳

That's My Fault

It's Over

Runaway

جوایز جی چانگ ووک

جی چانگ ووک در سال ۲۰۱۱ برای بازی در فیلم دوباره لبخند بزن برنده جایزه بازیگر جدید و بازیگر برتر نقش مرد سریال درام در جشنواره KBS Drama Awards شد. در همان سال و برای همان فیلم نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد چهارمین جشنواره Korea Drama Awards شد.

جی چانگ ووک در سال ۲۰۱۳ جایزه بهترین بازیگر مرد را برای بازی در فیلم the days از هفتمین جشنواره موزیکال دریافت کرد. همچنین جایزه بازیگر برتر نقش مرد سریال درام در جشنواره MBC Drama Awards را از آن خود کرد.

در سال ۲۰۱۴، جی چانگ ووک، با بازی در سریال تاریخی ملکه کی در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی نامزد دریافت جوایز مختلفی شد و برای ایفای نقش در سریال Healer در جشنواره KBS Drama Awards، برنده جایزه محبوب‌ترین بازیگر مرد و به همراه پارک مین یونگ برنده جایزه بهترین زوج هنری شد.

کیم یو جونگ و جی چانگ ووک

جی چانگ ووک و کیم یو جونگ زوج اصلی سریال کره‌ای (Backstreet rookie (Convenience Store Saet Byul هستند. سریال " فروشگاه ست بی ول تازه کار " سریال جدید جی چانگ ووک و در ژانر درام، کمدی، عاشقانه و اکشن هم اکنون از شبکه SBS در حال پخش است. این سریال ۱۶ قسمتی از ۳۰ خرداد ۹۹ برابر با ۱۹ ژوئن ۲۰۲۰ در حال پخش است.


 

کد خبر 431998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.